Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettoff-topic
Läst 1151 ggr
Beafer
0

OT Kokande vatten

Orkar inte med mig själv. Skulle fixa koksaltlösning nyss. När det var färidgt skulle jag hälla i det i en flska genom en tratt. Tratten var i vägen så jag såg inte att flaskan blev full och resten av det kokande vattnet hamnade över hela min hand! Det gjorde så sjukt ont! Har rätt ont nu också fast jag har sköljt under kallvatten i 10min. Känner att huden börjar "släppa" på tummen, ringfingret och lillfingret! >.<

ChristineL
0

Gah!? Aj! Shit, din stackare :( Var det verkligen kokande vatten så får du nog räkna med vårdcentralen imorron..

Beafer
0

#1 japp, rakt från spisen ner i flskan och över min hand :P tur att jag hade nära till vatten. men det bränner och spänner rätt skapligt nu måste jag säga. jag har lagt en påse i frysen med vatten i som jag ska lägga på handen sen :P

ChristineL
0

#2 - Jisses, men kyla är bra så länge. Och uppsök säkare för säkerhetsskull om du har möjlighet. När min lillebror var liten fick han kokande vatten över sig och det blev inte vackert. Småbarn är väl känsligare men ändå, bättre att vara på den säkra sidan…

Liss
0

Nejmen AJ! Och att bränna sig gör ju så otroligt ont också! och hela handen:S usch, jag känner med dig. De är hemskt, så fort man kommer i närheten av värme .. bara en varm hand så gör de skit ont!:(

Om de inte blir bättre så gå till läkare som sagt.. och om de gått så långt så att skinnet släpper? då är det verkligen läkare. Då kan du säkert få någon salva eller liknande.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Beafer
0

det blev inga blåsor som tur är! men det är liksom lite fluffigt på vissa ställen eller vad jag ska säga. och det svider som tusan. men det kan jag stå ut med. rätt nöjd över att det inte blev nå blåsor ;D

Stinko
0

Aj, fy fan! :/ Hoppas det blir bra med handen även om du kanske inte går till någon läkare..
Vad ont det måste gjort/gör.. bränna sig på så stor yta.. aj.

Beafer
0

#6 jarå, det går nog bra :) det har ju iaf inte blivit nå blåsor eller så. jo, det gjorde vidrigt ont! jag måste sluta vara så klantig hela tiden har jag kommit fram till.