Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 7987 ggr
Beafer
0

Smörja in piercing

Jag har blivit ganska torr runt min nytagna labret. Så jag undrar om det finns någon hudcreme som rekomenderas?

Liss
0

Helosan tipsar jag om! absolut favorit kräm.. men behövs väldigt lite eftersom den är så fett.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[jenkass]
0

håll koll så det inte blir värre.. kan vara början på nån slags svampinfektion :/

Beafer
0

#1 men det är väl massa parfym i helosan? det får ju inte komma parfym i såret.

#2 jag är bara väldigt känslig i hyn. så jag blir lätt torr. kan ju inte smörja där med vanliga ansiktskrämen jag har.

[jenkass]
0

#3 okej.. uppfattade det som att det var endast runt piercingen… Men det är alltid bra att hålla koll ändå :)

Beafer
0

#3 jo, men det är bara runt piercingen. men det är bara där jag inte smörjer in ;P jo, jag håller alltid koll. blir lite väl nojig ibland och tvättar för mycket. som också bidrar till att jag torkar ut huden runt där :P

mjioo
0

att det blir torrt runt en piercing så kan det vara en infektion på gång.. kanske testa att tvätta med koksaltlösning och sen smörja in med litelite helosan som lisette sa(jag föredrar yukon)

självklart är det ingen parfym i som skadar piercingen, helosan rekomenderas ofta till tatueringar ;)

Beafer
0

#6 jag blev torr förra gången jag tog hål också. då smörjde jag med något och så blev det bra. synd bara att jag inte kommer ihåg vad jag smörjde med ;) koksaltlösning kör jag redan med. men jag får leta och se om vi har nå helosan hemma. helt säker på att parfymen inte skadar piercingen? fast det kanske bara är lite parfym i? äh, jag ska sluta vara nojig! ;D haha!

Liss
0

Neh helosan är ingen parfym i som skadar. Piercare brukar också rekommendera helosan vad jag vet, just för att de är helande och är bra för "öppna sår":)

Beafer
0

good, Simon skulle åka förbi en polare och hämta helosan påvägen hit :)

mjioo
0

om du använder koksaltlösning och det blir torrt så kanske du ska testa att tvätta lite mindre med det.. eller är den väldigt ny? kan hända att den blir uttorkad av för mycket tvättande också

Beafer
0

#10 jag gjorde den i torsdags, så ja den är väl rätt ny :) men jag vet inte vad jag ska tvätta med annars. för de andra rengöringsmedlet torkar ut mer :S

Liss
0

#11 Men hur ofta tvättar du då?:)

Beafer
0

#12 vet inte.. morgon och kväll. sen får jag noja några gånger om dagen och tycker att piercingen är smutisg ;P så kanske 4-5 gånger om dagen ;D

Beafer
0

fick salvan nu. men då ser jag att den har gått ut och att det är hål i tuben >< nu vågar jag inte använda den!

Liss
0

Jo men de räcker nog två ggr om dagen^^ Annars kan jag förstå att du blir torr eftersom koksaltlösning inte krävs så mycket för att funka.

Hål i tuben? du behöver väl inte använda de som är just vid hålet då utan längre in?:P Herre min je, visste inte att du var såhär pölig emma;) visserligen ska man ta hand om sin piercing väl, men du kan även översköta den!

Beafer
0

ja, men jag tänkte lär ju bli massa bakterier om det har vart hål länge i tuben. plus att den har gått ut 2007 ;P haha, jag är övernoggrann ;P haha!

Liss
0

Jo jag märker de^^ men som sagt, tvätta inte för mycket.. om du bara kör två ggr om dagen lär de inte torka ut sådär. Och om helosanen har gått ut är de nog inge vidare att använda den neeh:P

[jenkass]
0

låt det bara vara och trappa ner på rengöringen! själv rengör jag bara två ggr om dagen de första dagarna.. å sen en gång om dagen i nån vecka innan jag slutar helt..
så för mkt rengöring kan irritera piercingen ännu mer än om man låter bli

Beafer
0

#18 jag vet.. men det är som värsta tvångstanken! ;P min kropp styr mig in på toaletten och så står jag där med en tops i höggsta hugget ;D

mjioo
0

#19 men nu vet vi vart skon klämmer iaf! :) om du är så nojjig så byt ut mot vanligt vatten de andra gångerna och trappa ner så fort du kan, den får ingen chans att läka om det blir tvättat för mycket.

det kommer nog gå fint om du verkligen ställer in dig på att det är värre om man tvättar mycket!

Beafer
0

#20 jag har sagt åt min pojkvän att typ fälla mig om jag är påväg in på toan ;) nu ska det nog gå bra!

Theres
0

Noni-creme =)

golf.ifokus.se

Beafer
0

#22 vad är det? :)

Theres
0

golf.ifokus.se

mjioo
0

fast vänta först och se om det hjälpermed att dra ner på tvättningen ;) om det inte hjälper så får du skaffa nåt sånt

Beafer
0

#25 det har redan blivit bättre :) så jag ska inte smörja något alls. var ner på stan idag och hälsade på pojkvännen där han har praktik (dom piercar där bl.a) och ena piercaren sa att hon tyckte att det såg jätte bra ut.

mjioo
0

#26 vad bra! :) skönt att det löste sig så snabbt för dig.