Upphöjd tatuering?
Jag har ett litet handavtryck på min vänstra skuldra, och nu är håller jag på att leta efter en bra studio till min andra tatuering. Jag vill tatuera ovansidan av mina fötter, men tatueringen jag har nu är upphöjd, ungefär en millimeter, och så vill jag inte ha det på fötterna. När man känner med handen över tatueringen så känner man alltså alla kanter. Blir alla tatueringar så? Och vad beror det på? :/
det kan bli så om man kliar på den… eller så har tatueraren gått för djupt… här e en gammal tråd där vi diskuterat det http://bodyart.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=c3114838-3549-4e34-999c-923d52610709
Hm, okej :/ Fast min är alltid upphöjd, och jag kliar aldrig på den. Och den är ungefär tre år. Hoppas att inte de andra blir likadana…
Om artisten går för djupt när tatueringen görs kan man få som blow outs även på tatueringar. Att den blir upphöjd.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Känner till att den kan bli upphöjd när dom går för djupt, kan det även hända vid en ifyllning, eller riskerar ifyllningar att bli lite upphöjda?
≧◔◡◔≦
Vad menar du med ifyllning? att du går tillbaka och gör en touch-up? alltså efter du tatuerat dig, går tillbaka för att få starkare färg igen?
De beror ju på.. även där lär de påverkas av hur djupt artisten går. Men även en tatuering som blir överansträngd kan bli lite upphöjd.
Mina svullnar ibland.
#6 Jo och du har ju fyllt i din på armen flera gånger väl?:)
Ja den på armen, men jag kan ibland känna den i svanken också. Även på de ställen som bara är gjort en gång.
Hum.. skumt de där. Men kan också vara efter hur känslig man är i skinnet..
#5 jo jag menade ifyllning av färg på en redan existerade tatuering.
Om det är så att det kan bli upphöjd tack vare att området redan varit tatuerad eller om det fortfarande kan vara så att man gått för djupt.
≧◔◡◔≦
Jag tror det har med känslighet att göra.
#11 känslig hud, eller känslighet för bläck?
≧◔◡◔≦
Känslig hud. Inte så konstigt egentligen om man tänker på att ngt ligger i huden :)
Jo, jag kan känna mig "öm" /klia vid tatueringen trots att det var ett år sedan.
≧◔◡◔≦
#14 Då kanske du t om har utvecklat allergi. Kolla upp de med läkare och tatuerare..
#15 det är inte så allvarligt överdrev med ömheten, men det kan klia oftare på gaddningen är på övriga ryggen.
≧◔◡◔≦
Jo men som sagt, även om du överdrev så ska inte en tatuering vara öm öht efter att den läkt. Kolla upp de för säkerhets skull.. De kan vara allt från att du bara är lite känslig för nått i färgerna, eller att artisten har gått för djupt- till att du är allergisk mot något ist.
fast för djupt har han nog inte gått, det är inte jag som har förhöjning av tatuering som jag frågade om ovan.
≧◔◡◔≦
men som sagt.. är du öm bör du kolla de ändå:)