Finns de någon ..
.. som har töjnings stavar/ringar som kan sälja dom till mig ..
Har inte börjat än, så storlekarna från början vill jag ha ..
PM:a mig ..

Kolla hos någon piercare. dom brukar inte kosta mycket om du inte vill ha något spec. ( ca 40kr/st betalade jag för mina spiraler.)
om du inte finner där så kika bland webshoparna
Har en bra tunn i trä som är "steget efter" vanlig 1,6 piercing. Ska hem och rota om jag hittar den..
Paulina
#1 Tack, ska kolla ..
#2 Såg ett jätte bra KIT på en sajt, men finns inte i lager ..
# 3 ok, men tror nog bättre på stål eller nåt ..
#4 attans så typiskt! Oftast brukar det gå att maila till dem o så hör dom av sig när det finns i lager igen.. skadar ju inte å testa
man kan även töja den första biten i en studio så slipper man köpa de första storlekarna(kostar 50kr/gång i gbg tex).
den första biten använder jag mig av en tjock nål(som är lite trubbig) och på så vis får jag in en tops(ändarna avklippta) och sen nålen igen och då får jag in en ring(eller stav á 1.6mm) och sen en ring till så det finns budgetsätt också :D
ang. trästickor skulle jag rekomendera att inte töja med de eftersom det finns många varningar om just det. man kan vara allergisk och få raktion utav de. däremot i läkta hål går trä fint(risken är mycket mindre att man utvecklar något)
#5 Jo, jag har lagt in min e-post adress, så jag får ett meijl om när de har kommit in .. har väntat över en månad nu .. *suck*
#6 skulle juh kunna gå o kolla om vad dom tar här i Västerås för de .. Jo, som jag sa tidigare .. tror jag inte på trä heller ..
#7 Jo, jag hittade såna stickor hos mamma nu sist .. va bra att dom funkar då .. då kan jag börja me dom minsta alfl .. hon hade bara upp till .. ja, vad kan de va .. 0.2, 0,3 o 0.4 ..
Okej, de var inte stort de.. men du kanske inte ska upp så stort? Vanliga hål är 0.6-0.8 mm oftast.. så dem där kommer du nog inte långt med:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
näe .. jag fick hjärnsläpp .. o skrev fel .. mena förstås 2, 3 o 4 mm
(lite svårt att få in en 2 mm, när jag har en ½ mm nu .. *thi hi*)
Jag tänkte väl:P Jamen då har du ju en bit iaf.. om du får ta dem. Så är de bara att knippsa av dem som sagt.
Sen har du örontöjartikeln att kika i också, hur du ska gå till väga:)
Kan putta upp den åt dig.
Jo knippsat har jag gjort .. men måste börja me mindre först ..
Tack .. för puttningen .. men har redan sparat den, så jag har läst den några gånger innan jag startade .. *ler*
Jo först behöver du ungefär 1.6 mm, men sen kan du lätt gå till 2 mm efter det:)
YES!! .. hittade en gammal läppring .. (som är för stor)
den gick i perfekt, me lite våld o vaselin .. *thi hi*
Haha.. lite våld och vaselin^^ jo de går ju.. dock föredrar jag olivolja eftersom de är organiskt. :) Men de är ju bra då.. kör på, men stressa inte bara:)
näe .. jag menade juh inte såå ordagrannt .. helosansalva .. men .. fick juh lirka en stund .. *thi hi*
bra att den gick in iaf :) nu har du bara den svåra biten kvar innan du ger dig på stickorna.. att vänta. stressa aldrig! det är väldigt vanligt att man spräcker sina öron av otålighet
Ja, nu är de bara o lirka me den jag har i nu, så den känns bra .. trodde i morse att örat skulle sprängas, när jag kom åt de, men jag satte på lite olivolja på o lirkade me den en stund, så nu känns de betydligt bättre ..
.. o märker nu att jag har hamnat helt från ämnet i tråden .. men de gör juh inget, de är juh min tråd så de jag själv som bestämmer hur den ska förstöras .. *thi hi*
.. tycker de lite skönt att ni svarar .. så jag får berätta om min färd me töjningen .. *ler*
ja sålänge man är trådskapare får man ju gå ifrån ämnet hur mycket man vill :) alltid bra att folk berättar hur det går så andra lär sig :)
.. just precis ..
Nu gör de inte ont längre, när jag hamnar på de örat i sömnen, men dock lite när jag lirkar lite, men alls inte lika mkt .. så de behövs nog några olivolje behandlingar till .. asbra är de alfl ..
härligt att höra att det går bra!