Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 6979 ggr
Stj3rnfallet
0

Tatuering i nacken

Hej!

Jag har sett att vissa tatuerare inte tatuerar på händer, fötter och nacke/hals.. Och jag undrar varför de inte gör det? Händer och fötter kanske jag kan förstå. Men nacken :P Jag vill så gärna ha en tatuering i nacken och jag vet redan vad jag vill ha för motiv. Men det blir ju svårt om ingen vill göra en tatuering i nacken på mig. Varför ska man inte tatuera sig i nacken? Jag känner människor som har tatueringar i nacken, så jag tycker det är lite konstigt. Men jag är ju ingen expert på tatueringar heller =)

Anatar att det finns någon som kan förklara varför vissa inte vill tatuera folk i nacken =) Kan ju vara bra att veta eftersom attj ag vill ha en tatuering där..

Karmatarerskanise
0

Jag vet inte varför folk inte gör det. Har inte varit med om det. :) Känner flera st som har i nacken dock.

[jenkass]
0

jag har heller aldrig hört att tatuerare inte vill tatuera i nacken ? Jag känner flera som har inklusive jag själv

[Mova]
0

Fick höra att (kommer ej ihåg namnet) fattades ovanför axlarna som kunde göra det mer svårläkt och lättare att få infektioner, men det tror jag inte på..

ChristineL
0

Tja, det kan väl vara ett beslut som studion själv har tagit. Dom gillar inte att tatuera på händer/fötter/nackar så då har dom bestämt att dom inte gör det. Men som du säger så förstår jag inte det där med nacken, tror inte att det skulle vara mer komplicerat än något annat. Verkar inte heller så trovärdigt om det skulle vara mer svårläkt.

Stj3rnfallet
0

Tack för era svar =)
#2 Stod på en tatuerares hemsida att de absolut inte tatuerade nacken/halsen, händer, fötter och inte heller på privata delar. Och på en annan sida stod det "Tänk på att du inte ska tatuera dig på händer, fötter och i nacken.". Därför undrade jag. Så jag har inte hittat på det heller :P

#3  Det tror inte jag heller på.. Låter konstigt.. Kan ju inte vara någon större skillnad, mer än att man har rätt mkt hår i nacken :P

#4 Ja, kanske kan vara så! Har ingen aning själv.. Vill iaf ha en i nacken =) Får väl hitta ngn som gör det.

Liss
0

Vissa studios har bestämmt för sig själva att dem inte tatuerar på hals,nacke eller händer och ibland även ansikte. Precis som andra studios inte göra vissa andra saker. De är deras egna val. Men de finns fortfarande många som gör de också. Här i norrk gör dem överallt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Stj3rnfallet
0

#6 Okej, då vet jag =) Men jag tycker ändå det är konstigt :P Men jag är ju ingen tatuerare heller så..

mjioo
0

de kan vara så att det är ställen som är väldigt synliga också så de inte vill ta på sig det ansvaret om personen ångrar sig(vilket de aldrig kan göra men de kan ju kännas bättre om man slipper göra något som inte är jättelätt att dölja). vissa kan även tycka att det är obehagligt ställe att tatuera men självklart finns det en hel del studior som tatuerar nacke.

Cherridwen
0

Vad jag har hört tycker en del tatuerare att det är dumt att börja med svårdolda ställen för sin första tatuering. Jag fick göra min på handen för att jag redan hade flera stora och vet vad det innebär dvs risken att jag skulle ångra mig är minimal.

Stj3rnfallet
0

#8 & 9 Men som tjej är det ju bara att dölja med håret :P Om man har långt hår vill säga, annars blir det väl lite svårare.. Tycker ändå inte nacken än ngn skillnad än att tatuera på handleden, ryggen eller armarna. Men det är iofs svårare att dölja i nacken kanske.. Äsch, skit samma =) Jag vill ha en där iaf. Får helt enkelt hitta en studio som tatuerar i nacken.

mjioo
0

#10 killar kan också ha långt hår ;) men det är ju det alternativet man har, håret eller halsduk/scarf och det är ju svårare att dölja än en tatuering på ryggen tex. jag ville tex göra en väldigt svårläkt piercing men piercaren går bara med på att göra den eftersom jag är medveten om riskerna och har piecat mig flera gånger innan så jag vet vad som krävs för att läka en piercing det är nog likadant med väldigt synliga tatueringar, en del tatuerare vill nog att man ska ha tatuerat sig innan så man vet vad som gäller - man kan inte ångra sig. men om du vill ha en där och är säker på din sak så ska du självklart göra det, ingen här som vill få dig att ändra dig ;D