En fråga om utformning
Jag vill tatuera mig, jag vet vart och typ hur… men det saknas de där sista. Jag har en idé men inte på papper. Så jag började fundera på hur jag ska hitta mitt motiv, eller snarare formen.
Jag har letat i gamla böcker, jag har pratat med folk. Nu funderar jag på att leta efter en konstnär som skulle kunna rita upp min idé.
Fan, va irriterande. Jag har tänkte på detta så länge och nu lyckas jag ite få det så som jag vill ha den! Jag har ett enormt kontrollbehov enda ner till detaljnivå.
Har ni några tipps, eller goda råd i frågan? Hur hittade ni utformningen till era motiv? Vet ni någon som kan ritar upp idér?
tatuerare brukar ju oftast kunna rita upp ens motiv så som man vill ha det :) så jag skulle nog börja med att kolla med din tatuerare!

Men om jag nu inte vill ha den? Då får jag ju betala för det arbetet ändå. Det handlar om en stor tatuering.
ja, det skulle ju vara dumt kanske. men är det bara vissa grejer på skissen man inte gillar så kan man ju alltid justera det. annars kan du ju göra som du skrev, att du letar upp någon som är bra på att rita :)
säg exakt det du skrivit till flera tatuera, det kanske är någon som nappar och är villig att rita upp det och ändå är beredd på att du kanske inte vill ha det sen, det du får räkna med då är att tatueraren kanske inte vill ge bort skissen hursomhelst.. de är helt klart bäst på att skissa upp tatueringar så som man vill ha det eftersom det är deras jobb.
om det inte går så tycker jag du ska leta upp någon tålmodig person som är duktig på att rita som du kan sitta ner och prata med under tiden det skissas vid flera tillfällen. du kanske har någon i din bekantskapskrets som tecknar mycket eller bara har det som ett intresse? även om personen inte är grym på att teckna så kan det bli bra om man ger det tid. lycka till! :)