Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2587 ggr
maaaliin
0

Navel Piercing

Tyckte ni de gjorde ont?
Hur känndes de ? Har ni kännt att ni ångrar de eller e de nått som ni e jätte stolta över? :)
Berätta gärna om hur allt va :)

Little-Devil
0

Jag gjorde min navelpiercing för 6 år sedan..
Nej, jag tycker inte att det gjorde ont.. jag kände knappt något..
Men min kompis som gjorde sin samtidigt höll på att gå av :)

Det är väl från person till person.. jag tål väldigt mycket,
medans andra kan vara väldigt kännslig för vissa saker..

Jag gillar tex när man tatuerar sig och tatueraren går tillbaka på samma ställe där det hunnit blivit en skorpa, och gnuggar extra där.. haha..

Att ta hål i naveln går så himla fort så du inte hinner känna av att hålet tas! Piercaren räknar till 3 men tog hålet på 1.. :)

Jag är nöjd med min navelpiercing fast jag gått upp väldigt mycket i vikt och fått en rund mage.. Men jag tycker det är fint ändå, blir ju en fin utsmyckning..

mjioo
0

tyckte inte det gjorde ont, läppen kändes mer. det gick så snabbt så jag minns inte riktigt hur det kändes, och dagarna efter kände jag det inte alls förutm om något låg emot och att jag automatiskt tog det lite lugnare. ångrat de gjorde jag inte, men jag tog ut den eftersom den var sne, ska göras om när jag har gett blod. och jättstolt kan jag väl inte påstå att jag ar men alltid kul med ny piercing och den visades självklart upp för folk :D (inte så att jag gick runt i kort tröja utan om folk ville se så visade jag gärna)

nu börjar jag sakna den.. fast nästa gång blir det ju två! längtar :)

SaraC
0

Jag har gjort två ggr och tyckte inte det gjorde ont. Fast jag är inte någon känslig person.

Gjorde första gången för ca 7 år sen, men den kröp ur efter ca 1 år och då tog jag om. Efter första piercingen är det fortfarande ett fult ärr och det kommer väl bli ett till om/när jag tar ur den jag har nu.

Hade jag fått välja nu hade jag aldrig piercat naveln.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

maaaliin
0

#1 Hoppas du har rätt att de itne gör ont :) va bra att de som sagt går fort:)

#2 Okej hoppas de går bra när du ska ta nya då :)

#3 vad menas me att den kröp ur? va tråkigt att de blivit ärr=/

Karmatarerskanise
0

#4 Det betyder att kroppen stöter bort piercingen. Den "växer ut".

Liss
0

Ett tips är att kika lite på artikeln på "startsidan" som heter "surface piercings" eftersom naveln är en sådan. Så kan du läsa lite om hur de ter sig och så.

Annars med smärta är individuellt som de mesta inom bodymods. Men jag känner just nu så att piercings går så pass fort och eftersom man är endel nervös så hinner endorfinet pumpa en del också så de gör inte så pass ont ändå. På vissa ställen gör de självklart mer ont än andra och vissa ställen gör ont även efteråt medans de läker. Men som sagt, de går så fort.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SaraC
0

#4 Precis som Hera sa, kroppen stöter bort den. Ärr är ju oundvikligt tyvärr.

Liss
0

#7 Oundvikligt om de blir rejection jaa, men annars blir de bara en liten prick om man tar bort den:) (förhoppningsvis)

SaraC
0

#8 Det blir ju mer än en liten prick. I alla fall har det blivit likadant för kompisar som plockat ur sina (av andra anledningar). Just med naveln då. Sen återstår ju att se hur det blir med tiden, mitt har då blivit finare med åren iaf.

Liss
0

#9 Jo jag kan tänka mig att de blir mer markant just i naveln eller andra surface piercings också för den delen. Men t ex läppen lär nog bara bli en liten prick:)
De beror ju också på hur väl den sköts och antagligen varför den tagits ut också.

SaraC
0

#10 Ja, urtagna piercingar i läpp/tunga/ögonbryn har jag kompisar med och det har bara varit små prickar. Så som man själv har i öronen när man inte har smycken i :)

Aviendha
0

Min navel var det värsta jag vart med om (har i ögeonbryn, hade tunga, bröstvårta o klitoriskappa + tatuerad) Och det tog mig ett år innan den var läkt och hade slutat vara..

Nu så gör den varken till eller från. Den sitter kvar för att sen den läkte har det aldrig vart några problem med den, har ingen anledning att ta ur den, men skulle jag behöva så skulle jag inte sörja. Dock är den ett bra tidsfördriv då jag är lite pillrig av mig =)

fridaas
0

Jag tyckte min navelpiercing inte kändes någonting när jag tog den.. Men en timme senare när jag skulle sätta mig ner, gick knappt. Och när jag skulle ta av mig skorna tre timmar efter hemma hos min moster blödde det väldigt mkt, blodade ner halva hennes badrum och det slutade inte blöda fråns jag kom hem 7timmar efter att piercingen tagits.. ändå satt jag mest still hela tiden, för att det gjorde för ont för att röra sig, att den blev sne gör inte saken bättre, men den sitter kvar och ska få göra det oxå.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Nicolina
0

Piercade navel för snart 2v sen, första gången jag pierca mig och kan ärligt säga att jag var livrädd! Var på god väg att vända och gå ut igen då jag var helt skräckslagen inför att det skulle göra ont, blöda, inte läka och det absolut värsta - att jag får ärr!!

Men blev totalt paff, det gjorde ju inte alls ont! klart det stack till, var en punk som gjode ont. Blev ännu mer paff när jag satte mig upp sekunderna senare och det kändes inte ens att den satt där… men sen kom chocken då vi gick därifrån, så då blev det chokladkaka för min del^^ 

För övrigt har det gått bra, lite ömt och så men inget blod, inte  svullet eller varigt…. utan det ser fint ut och är precis spikrakt taget! För övrigt är jag fortfarande livrädd att det inte ska läka bra och att jag får ärr… men är ändå sååå nöjd!

AnnaFreds
0

Är alla ni som tagit över 18?

För jag är väldigt sugen på navelpiercing, men mina föräldrar säger blankt nej, för att det kan bli infektioner m.m. Är det stor risk för infektioner? Man måste väl ha föräldrars tillåtelse för att ta hål om man är under 18?

mjioo
0

#15 ja jag är över 18, i seriösa studior måste du vara 18år i andra mindre seriösa studior får du pierca dig om du är 15 eller 16 med målsams sällskap och medgivande men det är inget som rekomenderas. Ja stor risk för infektioner men man kan klara sig fint utan om man sköter om det som man ska.  om dina föräldrar säger blankt nej är det bättre om du väntar tills du fyllt 18 så du slipper göra det i en oseriös studio och att smyga med en piercing är inte att njuta fullt ut med det om du förstår vad jag menar :)

Liss
0

#15 Ja som mjioo säger, bättre att vänta tills du är 18 år.

Men infektionsrisken är bara hög om du inte sköter det. Bakterier kommer just ifrån skitiga fingrar eller skitiga kläder osv. eftersom naveln är så utsatt och kläder alltid går imot är de vissa saker man får hålla reda på noggrannare än annars.

Läs som sagt gärna artikeln om "surface piercing" då navelpiercing går in under den kategorin.

AnnaFreds
0

#16 jo, jag har ju bara ett och ett halvt år tills jag blir 18 så jag kan lika gärna vänta tills dess :) Tack för svaren.

mjioo
0

#18 lika länge som jag väntade ivrigt på att få tatuera mig! och oj vad kul det var när jag hade åldern inne, gick till en bra studio och gjorde min gaddning och ingen kunde säga nåt! :D då kan man stolt visa upp vad man gjort :)

SaraC
0

#15 Jag är 23, men tog när jag var 16 tror jag. Men tycker ändå man ska vänta tills 18 :)

RC70
0

min navelpiercing gjorde ONT. Piercaren sa att jag hade segt kött o att det var bra. men aj. aj. aj. det kändes. tycker den smärtan var värre än mina tatueringar :)