Varför svårt i början?!
Nu hade jag gett mig tusan på att börja töja lite på högra örat. Har 10 i vänster som jag började med för 3 år sedan, så det var ett tag sedan.
Har 1.6 i höger så jag tänkte börja med att stoppa in en till ring där, men det gick inte alls… Tog sedan mitt lilla töjsmycke på 3 mm och försökte men det gick inte en micrometer utan att det gjorde ont..
När jag gjorde vänster så spräckte jag från 1.6 till 3 mm 3 ggr innan jag gav upp och lät det sitta kvar och läka bäst den ville (inget jag rekomenderar)
Så, hur har ni börjat? Samma problem eller en dans på rosor? Sitter nu tilbaka med 1.6an och ont i snibbe utan att det töjt något alls 
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag började med att dra lite i 1,6mm ringen jag hade först, sen i med en 2mm ring, det har funkat helt ok :)
Hej:)
Du har tøjt før mycket på en gång.
Nær man tøjer, oavsett vad før sorts piercing det ær så tøjer man oftast en storlek åt gången. Så från 1.6 ær næsta steg 2.0, 2.4, 3.0 osv..
Vad som ær viktigt att tænka på nær man tøjer ær att man på tøjstickan har mycket salva. Sedan vrider man in den en bit, vila en stund tills man kænner att spænningen slæpper, vrid en bit till och kænn efter..Om man fortsætter att vrida in den nær det spænner ær risken stor att huden brister. Inte så lyckat.
Det ær en process som kangott och væl ta en bra stund, man får inte ha bråttom utan tålamod:) Efter en stund så bør tøjstickan ha gått igenom och man kan då sætta i det nya smycket.
Lycka till:-)
Vera Pain
Jag har oxå nyrligen börjat töja .. har 2 mm i vänster (går bra)
håller på o tappar den (är en krok, utan o-ringar) hela tiden.
.. men .. höger, har jag en 1.6 o de gör bara ont me bara den ..

#2 jag VET hur man töjer, men det är drygt att man inte kan töja någonting, för man ska ju sluta när det gör ont ;)
Jag körde bara in resterande av örhänget jag hade. (de är ju tjockare på själva smycket än de man har i örat) och de gick hur bra som helst med lite olivolja. Efter de gick jag till en sticka i 2 mm och de gick också hur bra som helst. Men jag står ALLTID i duschen eftersom värmen och vattnet gör att de töjs så mycket bättre.
Fast jag var tvungen att köra lite med en vas nål på baksidan av vänster örat dock, eftersom de hade blivit en liten klump där. Efter de gick de mycket bättre.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
jag börjar med 1.6 sen tar jag en vanlig nål(serut som en synål fast mycket större) som blir lite tjockare än 2mm och då sätter jag i en tops sen byter jag topsen mot två 1.6ringar och sen stoppar jag i en till på 1.6 sen byter jag till så många tops det går och fortsätter att stoppa i ringar en efter en och byter till tops allt eftersom.
har väldigt lätt att töja i början eftersom jag har kommit på ett knep som passar mina öron :)
piercare brukar kunna hjälpa än med de första med töjnålar för en 50lapp tror jag, iaf i gbg

#6 jag har allt från början, men man ska ju sluta när det gör ont.. Men de tkomme rnog sluta med att jag blir envis och spräcker skiten på det örat också :P
testat att sluta innan det gör ont? och göra jättelite i tagen så örat slappnar av lite mer? tänk att det kan gå snabbare än att få ett spräckt öra att läka ;)

#8 komiken är att det gör ont på en gång. så jag står still på samma punkt och trampar hela tiden :(
men har du provat att töja dom i duschen?

#10 det är det jag har gjort :P
Du får väl gå och dra lite i ringen på dagarna, det gör jag om jag inte får i nästa storlek :) Några dagars dragande då och då och sen har det gått i :P

#12 jag har stav förtillfället, ungar på jobbet drar i ringar.. Får sitta och hänga i den när jag kommer ihåg :P
Men det är ju perfekt, du får säga till dom att dra med måtta bara ;)

#14 ska bara se till att få jobba någongång.. Vikarie är jobbigt när folk inte är sjuka :(