HJÄÄLP! Finnar!
Ve och fasa! Gissa vad jag nyss upptäckte?
3 finnar på min nya tatuering i nacken! :(
Mamma sa att det förmodligen är pga all den helosansalva jag kletar på om dagarna, men det måste jag ju göra?
Jag som aldrig har finnar, haha! Typiskt!
Vad kan man göra åt detta? Kan man använda "finnmedel" på tatueringen? Trots att den är envecka gammal bara?
Tacksam för svar :(
Sanningen är hård men shit happens. Helosan är ju en väldigt fet salva så det är ju säkert därför. Det bästa är nog att fortsätta som vanligt, dom kommer nog gå ner. Finnmedel är ju uttorkande och säkerligen inte så bra mot den nygjorda tatueringen.
/Christine
byt till en mindre fet salva!

Vad för salva kan man ha istället som ändå har samma funktion men inte lika mkt fett?
Protect tror jag den heter salvan min lokala tatuerare säljer (vit tub med en svart tribal)
Jag har hört att den ska vara bättre än helosan då den är mkt dryg och för att färre får finnar av den. Kanske kan vara en lösning.
Annars är jag övertygad om att det ger med sig när den är läkt och den dagliga smörjningen är borta.
Paulina
jag har hört att bepanthen ska vara mycket bättre. men jag har inte använt det själv, det är bara vad jag hört av andra :)

Bepanthen är bäst! Använd den och dra ner på smörjandet.
Använd för tusan inte finnmedel, du försvinner av sig själv om du har tur. pilla inte!
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Ja ta absolut inget finnmedel på och kläm inte eller ngt sånt.
Jag har aldrig fått finnar av Helsosan, men vet folk som fått det för de använt för tjockt med helosan. Så se om du kan använda mindre.
Annars får du testa ngn annan kräm som har helande effekter (eller vad man säger) Du kan fråga din tatuerare vad han tycker!

Jag tänkte duscha strax och sen låta bli att smörja tills imorgon och då ta ett jäättetunnt lager på. Tror ni det är okej? :)

#8 du ska inte låt den vara torr. byt salva och ha tunnare lager
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Var sparsam med salvan helt enkelt. Jag har själv aldrig fått finnar utav helosan, men vissa har sagt att dem får det. Jag tror de är för att dem använder sig av för mycket isf.
Tatueringen ska inte torka ut, men man behöver jätte tunt lager av helosan. Om de inte funkar för dig kan du rådfråga din tatuerare och se vad han/hon säger om saken.
Kläm INTE finnarna utan bara låt det vara .. precis som att du inte ska pilla på den heller:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jukon är helt klart bäst av de jag testat. Otroligt snabb läketid. Min tatuerare samt tatueraren en kompis går till rekomenderar den starkt.
jag använde också jukonm och tycker den funkar jättebra då den är ganska dryg. det är bra om du kan be någon annan smörja på ett tunnt lager åt dig eftersom det är ett sånt ställe där du inte ser riktigt hur tjockt lagret blir.