Infektion!
Jaha gott folk!
Nu när jag vart sjuk bröt världens infektion ut i min labret piercing (läppen)
Jag vet inte om de legat där en längre tid och när jag vart sjuk bröt de ut, eftersom de inte fanns något motstånd mer då. Men lustigt är de, för den bör vara helt läkt numera.. den är 6 månader. Så om de skulle vart någon som vart infekterat pågrund av förkylning borde de vart septumen, med massa snor och skit också menar jag^^
Men men.. nu vart de läppen iaf då. Har kört med koksaltlösningen nu en del men fundera lite.. vad tror ni, ska jag byta till läkstaven ett tag ist?
Läppen är nämligen uppsvullen och innanför har de spruckit där kötet hade läkt över ringen. Och på utsidan är de en jätte varklutt hela tiden och svullet även där. Kan inte röra ringen alls för då ömmar de som tusan. Så som sagt, borde jag kanske byta till läkstaven? den är ju ändå längre och då får de mera rum att läka..
Får köra mer med koksaltlösningen också.. sånt här orkar jag ju inte med:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jo, det verkar nog klokt att byta till läkstaven så länge. Läste även att smycken av bioplast kan vara bra för svårläkta piercingar/infektioner. Men den borde som sagt iaf vara helt läkt, men det är ju lite svårt att veta…
/Christine
Men usch vilken otur du har! Om du tror du kan få in din läkstav så tror jag det är bra att byta till den.
Jo jag har kört in läkstaven nu.. men usch så ont de gjorde^^ Hela hålet har ju blivit lite kurvat efter ringen såklart. Men nu är den i och de känns jätte lustigt att ha en platta i munnen igen. den är ju som sagt läkstav också och längre än en vanlig.. så den känns en hel del.
Men de känns bra att ha de så pass öppet nu iaf.. så kanske de läker bättre iaf:)
hoppas de går bra

Huvva lät inge skoj.. hoppas det ordnar sig :/
samma sak har hänt mig förr! iofs var det kanske 4 månader efter att jag tog hålet. men det var läkt efter fyra veckor. tror att det började med att jag fick en liten spricka på insidan av läppen. sen vart jag förkyld och då blev det infekterat :P då körde jag i läkstaven också. gick över på några dagar :) iofs blev det inte jätte infekterat.
#6 Ja de låter ungefär som mitt då.. men jag känner redan att de blitt bättre med läkstaven faktist. Svullnaden har gått ner mer nu iaf.