Behöver hjälp..
Jag skulle vilja ha en kortare stav till denna piercing..
Och då går jag in och kikar på www.star-piercing.net efter sånna..
Där hittar jag denna -> http://www.star-piercing.net/sunshop/index.php?action=item&id=6&prevaction=category&previd=152&prevstart=0
Men jag har ingen aning om vad jag ska välja för storlekar..
Piercingen jag har i nu är 1cm om man räknar bort sidorna där man skruvar i kulan.. 1cm är endast staven mellan kulorna..
Sen är kulorna dom vanliga som man köper på piercingstudios..
Vet inte riktigt vad det är för storlekar..
men då jag mätar dom så ser dom ut att vara nästintill 5mm..
Här ser ni vad det står.. dom det är ?? på kanske ni kan hjälpa mig att välja rätt.. Vad tror ni?
Tjocklek:
1.2 mm
Längd:
6 mm eller 8 mm ??
Färg:
Ljusgrön eller Röd
Kulstorlek:
3 mm eller 4 mm ??
Kulstorlek (med kristall):
3 mm eller 4 mm ??
Material:
316L (Nickelfritt Stål)
Bäst är om du mäter hur pass kort stav du kan ha. Går det bra med 6 mm så köper du den, behöver du större så är det 8mm som gäller. Man mäter staven mellan kulorna när båda kulorna är åtdragna.
Vilken storlek/färg du vill ha på kulorna/staven är helt efter egen smak. :)
om det är läkstaven du har i så rekommenderar jag att du går till din piercer så mäter dom ut exakt vad du ska ha/behöver för storlek
Som sagt får du mäta den du har nu, så är det enklare att veta vad du ska gå ut ifrån. Kulstorlek är de vanligaste och säkert de du har nu 4 mm.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Det är ju stavan jag har i nu som jag har mätt..
Den är 1cm från kula till kula :)
Okej så 4mm är det vanligaste kulorna som brukar användas..
För jag tror nämligen att dessa är 5mm.. :/
Hum, ja om den du har nu är 1cm lång måste du väl hitta en som är kortare för att ha en kortare där, helt enkelt.. ?:)
Japp 4 mm är de vanligaste..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
på bilden ser det ut som om de är 5mm(kulorna) gå till en studio och fråga om råd och sen utgår du ifrån det de säger ;)