Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 14272 ggr
emsems
0

Tre prickar på handen?

Har sett många med tre prickar på handen, typ mellan tummen och pekfingret. Betyder det något speciellt? Hur kan det komma sig att så många har det egentligen?

Tacksam för svar!

svartelbas
1

du menar luffarprickar va?

ChristineL
0

Tänkte också på luffarprickar. Som luffare förr var märkta med. Men vet även äldre idag (50+) som satt i skolan och tryckte in men en vass penna för det var "tufft" då och prickarna sitter fortfarande kvar.

emsems
0

Åh tackar! Faktiskt rätt snyggt.. Skulle jag göra en ny tatuering skulle det kasnke vara sådana, men känns ju kanske lite töntigt när man varken är luffare eller sjöman!

piaca
1

Har också hört att de kan betyda: Tro, hopp & kärlek.. Men om det stämmer vet jag inte..

ChristineL
1

#4 - Det tycker jag låter konstigt… Har bara hört luffare och ev. fängeslsekunder kom jag på nu Fundersam

Liss
0

Jag har bara hört om luffarprickar:)

Och vill du tatuera de är det väl bara att göra:) Jag menar, luffargrejen är nog inte speciellt aktuellt längre just med den innebörden. Finns säkert många som gör utan innebörd.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

MimmieM
0

"lyffarmärke" - placeras mellan tummen och pekfingret så att du kan dölja den genom att sätta ihop fingrarna ;)

Carpe Diem

LinaN
0

jag har okcså hört tro hopp o kärlek, samt det där med kap horn godahoppsudden o vad det var mer.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.