Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 2239 ggr
Klasson
0

Hur länge ??

Hur länge smörjer du din tattuering? fortsätter du även fast den läkt?

Nyfiken

[jenkass]
0

kanske någon dag extra efter alla skorpor fallit av. men inte mer

decrepit
0

Tills den är helt läkt, sedan kanske en gång om dagen i en vecka extra.. och så någon gång ibland efter det.. gör jag en ny tatuering brukar jag smörja de gamla med någon gång då och då.

Liss
0

Eftersom tatueringen bara mår bra av lite salva sådär, brukar jag smörja rätt länge. Fast jag har ingen anning om hur länge de blir.. de kommer jag inte ihåg. Men är säkert tills den är läkt plus lite till.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mjioo
0

min läkte på fem dar och eftersom den var den första så blev jag lite nervös(förväntat mig två veckor) och fortsatte smörja en vecka efter fast en eller två gånger om dagen istället, sen fick det bli vanlig bodylotion :)

ChristineL
0

Lite mer efter att den läkt brukar det nog bli…

Karmatarerskanise
0

Smörjer lite efter den är läkt också.

LinaN
0

jag brukar smörja nångång i veckan på mina tatueringar samtidigt som jag tar hand om mina exem eller torra armbågar och fötter.

eller när jag tycker tatueringen börjar bli blek o "grå" (de är svarta mina) så på med litet hudlotion och gnugga in o sen lyser de vackert svarta igen.

sälolja sägs vara mkt bra på tatueringar.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

mjioo
0

#7 jag har hört tvärtom ang sälolja.. hum

Aviendha
0

En vecka efter de är läkta, sen blir de ungefär en gång varannan vecka.. När de är nysmorda så lyser de verkligen ju =)