Läktid för piercingar.
Skulle vara intressant att veta hur lång tid det tog för era piercingar att läka? Och vad är det för piercing?
Min första i läppen tog mindre en fyra veckor att läka. Den andra i läppen har jag haft i fyra veckor idag, men den är inte läkt en.

Min medusa läkte på ca 5 veckor om jag minns rätt. Var ett tag sedan jag gjorde den :)

min tragus tog ca 5 månader att läka, min navelpiercing hann aldrig läka förens jag tog ur den (gravid) och då had ejag den i ca 5 månader tror jag
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
min Tungpiercing läkte på ett par veckor
Ampallang var halvläkt efter ca 6 månader, sedan har det gått upp och ner beroende på hur den råkat bli behandlad.. men den är mer läkt än oläkt såhär efter 2 år och 8 månader.. men då fick jag töja upp den i somras efter att jag slarvade bort staven på en festival.. så.. jaja.. det tar tid men så används den rätt så flitigt..
decrepit; gjordet det inte ganska så ont att pierca sig där? :)
jodå, det kan jag väl erkänna att det gjorde men smärtan var väldigt kort. Kanylen någon sekund och sedan iförandet av smycket någon sekund efteråt, sedan var det som bedövat.
När jag fick töja upp i somras efter att jag tappat staven så gjorde det riktigt ont. Gjorde den med 2,4 kanyl och smycke i samma storlek. Den ramlade ut på festival, fråga mig inte hur. Kom hem en vecka senare, gick in till min piercare och sa som det var, att jag supit bort staven och får inte i någon ny.. jag fick låna ledsticka och försöka själv men fick inte in den mer än halva hålet.. så han fick komma in och hjälpa till. Först ledsticka som töjde upp till 1,6, jag låg och kved medans han pressade milimeter för milimeter.. sedan var det dags för ledsticka 1,6-2.4, låg där och nästan skrek (iaf inombords) av smärta.. 30 minuter senare var det klart och jag kunde gå därifrån med en ömmande ***..
Så.. jag har jävligt bra koll på att kulorna är hårt åtdragna nu för tiden. :D
Usch, låter inget skojj! Förstår att du håller koll på kulorna ;)
Tog bort ditt ord i slutet. Lite grovt :)
inget minne alls.. max en månad kanske.. bröstvårtan däremot tog ett halvår sen fick jag en infektion så fick ta ut den ett tag, men nu är den i igen och läkt hur fint som helst :)
Off center labreten (läppen) tog en månad tror jag.. om inte kortare t.om. Men så krångla den ju eftersom spiralen förstörde den. Men de är fin fint igen.
Septumen vet i tusan.. den gör inget ont längre iaf, så de är ju skönt. Men ibland om lite snor fastnat och går mot hålet gör de förbannat ont^^ hehe! så gäller att hålla rent. Men den är nog läkt annars nu faktist. Tog, vad är de.. gjorde den 13:e feb. så nästan 2 månader då.
Den i näsvingen kommer jag inte ihåg alls. Känns som den inte krångla öht och läkte på nån vecka:)
Helixen kommer jag heller inte ihåg sådär, men den krångla inget heller och gick väldigt fort har jag för mig med. En månad kanske.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
heh, okej.. ska försöka komma ihåg det till framtiden. Lite svårt när det är vardagsspråg annars. ^^
*vardagsspråk
#10 Ja, det är det för många. Men inte för alla, och det finns barn på sidan också :) Bara du försöker iaf ;)
Min navel tog 8 månader..
Tunga, nån vecka,
ögonbryn, 2 mån.
Bröstvårta. 1 mån.
Klitoriskappa; efter en vecka kände jag inget als och kunde byta smycke utan några problem alls ^^
Paulina
#13 Klitoriskappan måste vara den snabbast läkande piercingen, mitt ex gjorde en och den var läkt på 2-3 dagar, flera vänner har gjort den och alla har varit läkta efter mindre än en vecka. Tänk om alla läkte så snabbt. :D
det tror man ändå inte, iaf inte jag.. har alltid tänkt att det måste vara väldigt svårläkt men tjing fick jag
men det är så otroligt tunn hud där, speciellt om man gör en vertikal kappa..
det är nästan så man vågar sig på att göra en nu då.. :)
hehe, jag vågar inte göra intimpiercing just för att jag inte klarar visa upp mig på de sättet för okända människor^^ Hatar t om att gå till gynekolgen;P

Tungan - 8veckor, men den har ömat till och från nu i 8 mån
Monroe - Tror det tog 6 veckor eller nått liknande, men har varit jätte mkt problem med den vid stav byte och liknande
Helix - Läkte jätte snabbt :) 6 veckor så var det bra sen
Off center labret - Haft den i snart 2 veckor och läker på hyffsat men nu e den inge fin (mitt fel)
#17 Det tycker jag att du ska. Riktigt snyggt dessutom!
#18 Illa, du får öva upp dig, inte så farligt att visa sig naken ju. ^^
#20 Haha hur övar man upp sig för de?:P

#21 Bli strippa ;) haha
Haha ska man träna framför familjen som när man ska ha föredrag ;)
#23 hahaha.. oh herre min je! ^^
#18 jag vill göra nån dag men har valet att gå till en kompis eller en okänd människa.. lutar mer åt okänd människa, det är ju deras jobb och jag kommer ju knappast behöva prata om det med de :D
#25 Neeh precis. då skulle jag verkligen föredra en okänd och allra helst en tjej^^
#26 jag skulle nog föredra en kille :P gynekolog tycker jag dock ska vara tjej, ingen aning om varför jag tänker så.. :P
#27 De var just de jag tänkte på.. för sist jag var hos gynekologen kom en snygg hunk i ung ålder in och skulle titta.. Inte var jag i mina bästa dagar då inte. Tror jag skulle känna desamma för en intimpiercing. ;)

#28: ha! jobbig situation du. fast du kan ju spana in piercaren innan du väljer att göra nåt intimt iaf.. och välja nån ful piercare menar jag! ;) ganska OT, men men…

#28 Du kan träna genom att bli fotograferad naken. Först börjar man med kläder, sen får de falla. Funkar jättebra verkar det som
haha, jajaja^^ jag har nog inget jätte behov av att vänja mig ändå. Och nakenfoton skulle nog vara en helt annan sak med, då särar man inte på benen;)
#31 haha det beror väl på? :D
Piercade naveln för 4 månader sen men den är fortfarande inte läkt
kanske ska berätta hur mina läkte nu när jag varit lite ot^^
den i tungan läkte på 2-3veckor
läppen 3-4veckor
helix 4veckor
lobe 1-2veckor
navel - tog ut innan det läkt
svårt att minnas exakt :)

Min indusrial i örat tog ca 2 månader