Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 15160 ggr
AnnaFreds
1

Navelpiercing fråga

Jag har en fråga om navelpiercing, jag har funderat på att skaffa, men min vän sa att om man hade piercing i naveln när man blev gravid så kunde hålet typ "spricka" Är detta sant?

Och om det är det, räcker det att man tar ut det när man upptäcker att man är gravid eller längre innan, eller är det fortfarande risk då? Eller kan något annat hända?

Är nog väldigt lång tid tills jag skaffar barn, men det är ju bra att veta innan man tar ;)

[jenkass]
0

så länge du är "smal" och inte har tjock gravidmage så är det ju ingen fara… men huden sträcks ju ut mer å mer ju längre in i graviditeten man går och magen växer. Då skulle nog jag ta ut smycket. Vet en del som har tryckt igenom smycket då och då för att det inte ska växa igen. Men att ha det i när man är höggravid tror jag inte är något att rekommendera. Vet att det finns extra långa stavar för gravida ska se om jag kan hitta o putta upp den tråden åt dig..

AnnaFreds
0

Tack så mycket! Så det är ingen fara om man tillexempel tar ut den när magen börjar växa?

Hur lång tid tar det innan hålet efter piercingen har växt igen?

Mischa
0

#2 nej då är det ingen fara.

Hur lång tid det tar att dra ihop sig efter det är läkt är ganska individuellt , men en navelpiercing är ju inte världens mest snabbläkande direkt.

≧◔◡◔≦

AnnaFreds
0

Tack så mycket för svaren :) Då behöver jag alltså inte gå och oroa mig för det :)

peaches
0

Nej, navelpiercing växer inte ihop speciellt fort. En av mina änner tog ut sin för mer än ett år sedan, men den läker inte ihop alls, så hålet är kvar

Stinko
0

Det är ju såklart individuellt hur lång tid det tar för hålet att läka ihop efter man tagit ut smycket. För mig t.ex. växte det inte igen alls, (jag hade det ute i flera månader) - tills jag kom på att jag ville visst ha kvar den, satt i ett smalt smycke igen (1,2mm) utan problem! Bör tilläggas att jag hade haft piercingen i ca 4 år innan jag tog ut den första gången också.

Repoort
0

min svägerska fick ett fruktansvärt fult ärr efter sin navel piercing och graviditet…