Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 9385 ggr
CBA
0

Körsbär

Jag tycker det är så roligt och sitta och titta på tatueringar på nätet :o)

Inom old school så är det ju poppis med körsbär, vilket är väldigt snyggt tycker jag…men jag undrar om betydelsen för körsbären ändras beroende på om man bara har ett körsbär eller om man ha ett helt par…likväl om det får ytterligare en annan betydelse om man han två par som jag sett vissa har på tex en på varje axels framsida?

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Telefonkontakt
0

Det behöver inte ha någon betydelse. Det bestämmer du själv. Själv så känner jag inte till någon.

Googla?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

svartelbas
0

jag googlade pga nyfikenhet och för lite saker att göra… ;) kolla här.

Liss
1

Jag tror dock att dem flesta gör dem helt enkelt för att dem gillar old school och gillar mönstret. Och att dem väljer och ha på varje axel är nog mer symmetri:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

svartelbas
0

#3: det tror jag med, helt klart! men det kan ju ändå va kul att veta vad de haft för betydelse nån gång, eller vad de kan ha för betydelse. sen kan man ju göra det för att det bara är snyggt ändå, de är ju inga tydliga symboler på det viset.

Strumpa
0

jag har en tatuering föreställande en liten 'klase' med 2 körsbär (dvs ett par då antar jag?;D). har ingen bild på den för tillfället dock.. skaffade den för 2 år sen, och det är min favorit av mina tatueringar.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Liss
2

#4 Jo de är kul med betydelse.. men de brukar vara enskilt för varje människa i många fall:)

CBA
5

Detta hittade jag om körsbärens betydelse.

CBA
0

#2 Hahaha…samma länk la jag in såg när jag kollade in vart du hade länkat till :oD

Morrhoppan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har också körsbär. Har tänkt att lägga till lite grejer runt om, typ stjärnor och sånt vid ett senare tillfälle. Mina sitter på skuldran och på bilden är den helt nygjord.

svartelbas
0

#8: google är bäst! ;)

Liss
0

#9 snygg!

Aviendha
0

Snyggt =) Är helsåld på körsbären, men vill ha ett par röda döskallar i stället för själva bärn, de tror jag kan bli läckert =)

CBA
0

#12 Hade döskallar varit nått för mig så hade jag blivit såld på den idén…kan nog bli ovanligt och riktigt snyggt :o)

Morrhoppan
0

Döskallar blir skitsnyggt tror jag!

Liss
0

dödskallar som körsbör finns i tatuerings motiv artikeln:) mer åt new school:)

Kan putta upp den tråden;)

Aviendha
0

#15 aha, där ser man =) Den hade jag nog missat ^^

Men mina skallar ska vara mer "evil" ;) Men i övrigt så är idén exakt den jag vill ha =)

Liss
0

#16 Jo den ser lite snäll ut, en söt dödskalle;)