Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 4846 ggr
Asa-N
0

Vart ska jag gå?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver tips om en BRA tatuerare i Sthlm. Jag ska, som 50-årspresent, göra en tatuering, en dröm jag haft i många år. Jag har efter mycket letande hittat DET motivet, just det jag vill ha. Nu behöver jag bara hitta en som ska sätta den också :O)

Tips mottages tacksamt.

Bifogar bild på tatueringen jag ska göra. Den ska sitta på höger överarm upp mot axeln. Blomman ska vara mer lila.

Aviendha
0

Fint motiv =) Tyvärr är jag inte så inne på tattuerare i STHLM.

Det tips jag kan ge ändå är att besöka lite olika tatuerare, kika runt, se på motiv de gjort, prata med dem. Det är faktiskt viktigt (tycker jag då) att trivas någorlunda med tatueraren, då det är ett stort förtroende man ger dem.

Hoppas någon kan peka iväg dig till lite olika folk nu =)

CBA
0

Doc Forrest

Teds Tattoo

Dessa två vet jag är riktigt duktiga :o)
På Ted´s har jag gjort nästan alla mina (förutom den sista systertatueringen då) gaddingar.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Karmatarerskanise
0

Jätte fint motiv. Verkligen min smak :)

Asa-N
0

Tack alla :o) både för de värmande orden om mitt motiv och tipsen.

Doc Forrest känner jag ju till, även om jag inte har någon tatuering ännu *S* ska genast kolla Teds också.

Lovar att återkomma när den sitter på min arm om inte förr :O)

[jenkass]
0

Under länkar här längst upp på sidan så finns det en del hemsidor till studios i stockholms-området.

Asa-N
0

Ok då ska jag titta där också, tack :O)

Asa-N
0

Nu har jag mailat några stycken, så får se vilka jag får svar från innan jag åker på "turné" :o)

Nicolina
0

Haha! Jaså du Åsa, nu blir det tatuering för din del… Jag vill iaf se den sen när det är gjord!^^
Själv håller jag mig till min navelpercing, det var tillräckligt mycket skräckupplevelse även fast det inte gjorde ont att göra den.

Asa-N
0

#8 Jajjemen :o) I maj-juni ska det bli :o) Att det kommer att kännas att göra den är jag helt på det klara med, men det är inget större problem :o)

Cherridwen
0

Jag misstänker att det är fler som har just den så jag skulle nog be tatueraren att förändra den lite. Är det så smart att göra den så nära solsäsongen? (om det blir nån sol…)

Liss
0

#10 Jag har gjort alla mina tre på sommaren, men då får man ha på en hög solskyddsfaktor bara eller helt enkelt bära kläder som täcker. Mina har de inte vart några problem med iaf. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mjioo
0

om man är en sån som älskar bad och vill undvika all sorts bonnebränna så är den nog lite knepigt att göra en tatuering i maj-juni men sen är det ju bara två veckor den inte ska ha nåt direkt solljus och sen (som lisette sa)hög solskyddsfaktor på, och sen har man en supersnygg ny tatuering att visa upp hela sommaren! :D

kul att du hittade ett motiv som du tycker känns perfekt!

Asa-N
0

#10, jag är en sådan person som ytterst sällan sitter i solen, jag håller mig i skuggan :o) är ingen soldyrkare på något sätt :o)

Japp jag ska be honom stajla till den lite så den blir mer personlig :o) tack för tipset. Hittade motivet på en amerikansk sajt.

Slmslmslm
0

På Ant i gamla stan!

Asa-N
0

Har fått svar från East Street om ungefärlig prisuppgift. De är de enda som svarat på mitt mail.

mjioo
0

#15 studior undviker gärna att svara på mail kan jag tänka mig då de vill träffa dig personligen först och då får du även chansen att se om motiven i deras pärmar passar dig. även bra att prata lite med tatuerarna så man får ett hum om hur de är så man trivs i deras sällskap.

Linn
0

lite kul att veta kanske: http://www.dkimages.com/discover/previews/906/726085.JPG dendrobium Momozono "princess". Tror det är en sådan på bilden. En orkidé. Det var den som var mest lik i alla fall. Är i alla fall ganska säker på att det är en dendrobium, det är släktnamnet på ca 1100 olika dendrobium arter. Ett av världens störta växtsläkten.

Gillade bilden! :) Tror den kommer bli riktigt snygg! :) Dock tycker jag att det finns roligare orkidéer som är lite mera utstickande… men jag tyckte den var riktigt snygg. Hoppas att du blir nöjd!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Cherridwen
0

Lite dålig bild men liljor

Asa-N
0

#16 självklart ska jag åka runt, men jag kan inte kuska runt hela Sthlm o besöka studior. Men jag kommer ju att åka dit en gång innan och diskutera motivet bl.a. Men dem som svarar åker jag först till :o)

#17 Ja det var väldigt likt, jag vill dock ha min i något mörkare lila. Jag är tokig i allt som är lila :o))) Jag är övertygad om att jag kommer att bli nöjd för den bilden bara kastade sig i ansiktet på mig :o)

mjioo
0

#19 vad bra! :) kommer nog bli toppen sen när allt är klart!

Asa-N
0

Japp jag är en försiktig general i detta, det går ju inte att sudda bort när det väl sitter där på armen *S* så jag kommer inte att gå till någon jag inte träffat och diskuterat med innan :o)

Asa-N
0

Till veckan som kommer ska jag ringa och boka tid hos Doc Forest till att börja med :o)

CBA
0

#22 Han skall ju vara en av sthlms bästa :o)
vad var det med honom som fick dig att välja just honom?

han skall ju vara jäkligt duktig på japanska motiv tydligen och jag har en hel överarm som jag vill göra vilken kommer gå i lite japanskt (körsbärsblommor) och funderar på att kolla med honom.
Men samtidigt så tror jag att just körsbärsblommor boooorde de flesta duktigare tatuerare klara göra…hoppas jag.
Jag får väl be om att få se ett arbetsprov av min tatuerare. Jag brukar åka till Ted´s och de hade iaf en kille som var haj på sådana gaddningar.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Asa-N
0

Nu har jag bokat tid hos Doc Forest :O) 10 juni ska jag dit, attans vad sakta tiden går.

#23 dels har jag läst en hel del artiklar om honom, jag har 2 kollegor som rekommenderade honom varmt och visade det som de gjort hos honom. Så efter det var det inte så mycket att diskutera. När jag sedan hade pratat med honom idag så kände jag bara att jag valt rätt när jag valde honom.