Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1758 ggr
Beafer
0

Tatueringslinje

Idag fick jag reda på att dom ska bygga ut hantverksprogrammet på min skola. Så efter sommarn öppnar dom en tatueringslinje! Jag blev grymt arg, eftersom att jag tar studenten nu i sommar och då känns det dumt att hoppa av nu :P Kunde jag inte fått reda på det tidigare!

Aviendha
0

Ojoj. Trist för din del, verkligen. Så nu kan vi massproducera tattuerare =D de måste väl vada bland de första i sitt slag i sverige?

Beafer
0

#1 haha, ja! jag har aldrig hört om någon tatueringslinje iaf. måste kolla upp vilka som ska vara lärare känner jag :P

Liss
0

Oj, har du någon hemsida som du vet om för det eller? :) Eller nått man kan läsa iaf. Grymt kul!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
0

Vad spännande :)

Liss
0

Undra vad kriterierna är.. jag har ju en liten dröm i bakhuvudet om att bli tatuerare:D

Karmatarerskanise
0

#5 Men gäller detta inte gymnasie? Om man är över 20 eller 21 så får man inte börja. Eller missförstår jag nu?

Mischa
0

#5 du är inte ensam om den smygdrömmen :)

≧◔◡◔≦

Liss
0

#6 Gymnasiet får man väl gå i även om man är äldre? Vet flera stycken som gått om eller bytt linje i lite äldre dagar osv.

#7 Neeh att de finns fler förstår jag:) hehe. men de är ju inte jätte enkelt att bli det direkt.

Beafer
0

#3 jag kan kolla våran hemsida. men jag har för mig att om man har gått ut en linje och är som Hera sa 20-21 nånting så får man inte börja. fast det kan man ju kolla upp lite närme också :) skriver här när jag har kollat.

Mischa
0

#8 Nä, speciellt inte när enda intressanta studion i stan redan har lärling.

#9 Det kan inte finnas intentivutbildning/kurs utöver gymnasiekompetens?

≧◔◡◔≦

Beafer
0

#10 va, nu hänger jag inte riktigt med? ;P skyller på att jag är trött

Mischa
0

#11 Menade att det kanske startas något utöver gymnasieutbildningen med i regi av samma skola?

≧◔◡◔≦

Liss
0

#12 Ja de kan man alltid hoppas!

Ja har studion redan lärling lär de inte vara enkelt. Jag har inte ens vågat eller tatt mig för att fråga. Känns inte som jag är redo, visst ritar jag okej.. men jag har svårt för att komma på egna bilder.

Karmatarerskanise
0

LisetteS; jasså? Här får man inte börja gymnasiet då man fyllt 20 eller 21. Minns inte vilket av de. Då är de kört.

Beafer
0

#12 jasså, du menade så! nej, det gör det inte. utan det blir ett gymnasieprogram. vad jag har hört iaf. har inte hunnit pratat med någon lärare sen igår. vi hade nationellt prov hela dagen idag. så jag får prata med dom nästa vecka :)

Liss
0

#14 Så sånna som går ut 3:an får inte börja i 1:an på en ny linje då menar du?

Karmatarerskanise
0

Det vet jag inget om. Men du går väl inte i skolan?

Jag menar att man inte får börja gymnasiet om man är över en viss ålder. Vet ingenting om hur det fungerar om man redan går gymnasiet och viull byta om man är för gammal.

mjioo
0

min bror ville gå gymnasiet men fick lite problem i början och hoppade av och sen fick han sin sista chans att söka in när han var 19, då skulle han få gå klart, men han kom inte in nu är det komvux som gäller.

så om jag inte fattat det fel så får man inte börja en ny linje på gymnasiet(ettan) när man fyllt 20.

Karmatarerskanise
0

mjioo ja jag tror också det är 20.