Tatuera mig
Ja jag tänkte äntligen tatuera mig. Har fått jobba hos min syster nu och ska även göra de på fredag. Fick väldigt bra betalt. Så nu tänkte jag slå till eftersom jag ändå inte skulle haft dem pengarna annars^^
Då kan jag lika gärna spendera de på tatuering och komma lite framåt i planerna iaf:)
Jag ska då tatuera två fjärilar på handleden.. vilket ska utökas senare, men får nog ta två stycken först. Beroende på vad dem kommer gå på.
Så vad tror ni, två fjärilar i ungefär 5cm- vad kommer de gå på? 800:- kanske.. eller? De ska vara endast black and grey såklart och dem är väldigt detaljrika.
Jag vill bara springa ner på stan och kolla med dem direkt, men kan lika gärna vänta tills på fredag när jag ändå vart nere och jobbat. Och de tråkiga med de är väl iof att Lucky7 har flera månaders väntetid.. kan ju alltid hoppas att dem anser två små fjärilar inte tar så lång tid så dem akn trycka in mig någonstans:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
vad kul! 800 tycker jag verkar rimligt.. men det beror ju helt på studion oxå vad dom har för minimum-pris och ifall dom har tim-pris m.m. Hoppas du lyckas få drop-in tid ;) det är ju så attans tråkigt å gå å vänta
Jo de är skit kul.. nu sitter jag och kan inte tänka på annat. Hitta en jätte fin fjäril som jag gillade, eftersom jag bara ska ha svart/grått så kan den där säkert bli snygg:) Och gillar mycket detaljer. (se bild)
Jo, fast jag vet ju inte.. dem kanske tar lite mer på handleden ifall dem tycker de är lite trixigare där. Men som sagt, får se vad dem säger.. kanske t om har råd med tre om jag har tur:P fast ser kanske lite ensamt ut med den tredje ensam på underarmen.
Jaja, en bit påväg blir de iaf:) och håller tummarna hårt att de är en så enkel tatuering så jag får smita i mellan deras stora projekt:P

Okej, jag ska väl ha hälften så stor eller nått sånt kanske..
45 minuter för den där?:P hum..

#4 lucky 7 är kända för att vara svindyra ;)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jo jag vet att dem brukar ta mycket… men de lät som de var så mycket med 45 minuter för den där:) Min på skuldran gick på 25 minuter.

Hellre lång tid och det blir noga gjort än snabbt och risk för att det blir slarv :)
Jojo de är sant, men den på min skuldra är ungefär lika stor och bra gjord.
Fast kom på också, den har ju färg. Borde i praktiken vara billigare med bara grått och svart:)

det är olika från studio till studio om de vill ha olika betalt beroende på om det är färg eller inte. Jag vet att min tatuering hade kostat precis lika mycket om jag hade tagit färg i den. tatueraren försökte övertala mig att ha lila skuggor, men det ville inte jag :P
Jo jag vet det:) Och vissa tar inte lika mycket betalt om man gör fler av något heller. Olika för alla studios såklart.
Men får väl veta snart hoppas jag. Spricker annars.. har skickat ett mail till dem, men vet inte om dem svarar på sånt. Iaf ska jag ju ner på stan snart hoppas jag:P

visst tusan.. nu glömde jag och andy gå dit för att fylla i hans svamp som jag råkade riva sönder på bröllopsnatten (dagen efter den gjordes) attans >.<
Haha!^^
Tycker det är jättebra och kul att du ska göra dom! Äntligen! Det är bara att knalla in på lucky 7 och boka tid med en gång, och gå på lite om att du kan ta en tid om någon skulle avboka :)
/Christine
Jo jag får göra det:D Se vad som sägs.. får se om jag kan susa ner där imorrn kanske, efter vi vart ute med ecko och luffe vid sörsjön:) (om ni mamms orkar)
Jag gjorde en fjäril vid nederkanten av magen nyligen, den var ca 5 cm hög och så, och den kostade 700 kr :)
#15 Jasså? var den i färg eller utan då?:)
#17 - Den var ju jättefin!
/Christine
#17 Ah okej.. fast den var större än jag tänkt mig mina:) Och jag ska ju ha utan färg också.
Men ska ner på Tisdag bestämmde vi nu och fråga ut dem lite.. Då får jag besked om hur mycket dem kommer kosta och när jag kan få tid:)
#18 Tackar :)
#19 Vad skoj! Har du ritat dem själv, eller ska du låta tatueraren rita upp två åt dig? :) Lägg in bild sen så man får se ^^
#20 Jag ska ta med mig den där bilden, som finns längre upp i tråden. Och så tänkte jag kolla om dem kunde rita upp en ungefärlig sådan fjäril:)
Jo då, de gör jag när dem är gjorda. Men dessvärre tror jag inte de kommer gå så fort, eftersom de är sådana köer i lucky 7.
#21 Okej, men den var ju jättefin! :) Hos Clifford, där jag tatuerade mig, är det också jättelånga köer. Jag och min pojkvän fick vänta 4 månader på våra tider. Vi tatuerade oss samtidigt nämligen. (Han har dock lite mer än mig) ;)
#22 hehe aa.. fast jag hoppas på att dem kanske har en liten drop in tid någonstans snart.. håller tummarna för det iaf.
# Jo får hoppas på det då! :) Kommer bli jätteskoj att se resultatet sen! :)
Ja imorrn får jag veta iaf då.. suck! vill bara tatuera mig NU!:P hehe.
Hoppas att de kanske har en tid imon när du går dit.. det hade ju vart riktigt flyt =)
#26 haha jaa du, då skulle jag bli enormt glad. Men iof vore de väl inte de ydiliska.. med två hundar som badat i bilen och en mamma som väntar.
haha ne de kanske inte är så bra iof:P men då kan vi ju hålla tummarna för att det blir på en onsdag:P
på onsdag menar jag:P
Då är de ju valborg:) vet inte om dem jobbar då.. fast de vore ju skit skoj! Som sagt vill jag gärna ha dem gjorde i förr går:P
haha jasså är det valborg då ;P (jag som inte har koll på nåt) hihi
Ja nu åker jag iväg till skogen med hundarna iaf. När jag kommer tillbaka hit har jag förhoppningsvis fått besked om när den kan fixas:)
Jaha, nu har jag vart nere.. lite besviken men ändå bra.
För de första kommer två fjärilar kosta ungefär 1500:- så 500:- mer än vad jag tänkt mig.
Så sa jag att jag ville ha den närmaste tiden som fanns, och egentligen fanns de inte fören i september.. men turligt för mig så fanns de en i juli, för att någon sagt ifrån, åtminstone. Men de kanske är bra, då hinner jag ju skrammla ihop dem där extra 500 kronorna^^
Fast han sa nått om att jag skulle komma förbi snart med bättre bilder på fjärilen, så han kunde rita upp dem. För då tar de mindre tid till gången då vi ska tatuera och då kanske de finns en bättre tid. Förstod inte riktigt.. om han räkna med att folk ska säga ifrån sin tid eller om han har en tid tidigare fast med mindre tid att utspela sig på (nu vart de mycket tid):P
Men så ligger det till.. så antingen hittar vi en bättre tid tidigare eller så blir den av 4/7 klockan 15.00 .. Och de är ju ändå bara 2 månader ungefär. (maj, juni, 4:e juli)
Men Usch! för att vänta^^ haha
Ja fy för att vänta, tycker det är en hel evighet till den 10 juni jag *S* och stackars dig som måste vänta ända till 4 juli *S*
Jo, jag hoppas av hela min själ att de är någon kotte som tar tillbaka sin tid, så när jag kommer ner med bilder finns de en öppning^^ men de är väl önsketänkande.
Klaga lagom hörreni, minns ni hur länge jag ska vänta?? :P
#37 hur länge ska du vänta??
Till …. OKTOBER. Sug på den ;)
Åh jösses, det vet i fanken om jag skulle fixa *S* oktober….. stackare, lider med dig :o)
Hehe tack :) Efter denna väntetiden får man bannemig hoppas tatueringen blir perfekt också ;)
Hehe joo, som sagt hade jag tur att de fanns en liten i juli^^ annars var de september som gällde:P