Bestämma motiv.
Hur hittar man ett motiv och vart kan man leta?
Jag har bestämt mig för att tatuera mig, bestämde det för kanske 2-3 år sedan. Men mitt problem är att jag inte hittar något motiv som jag verkligen fastnar för.
De ställen på kroppen jag tänkt, första hand svanken, annars kan jag tänka mig insidan av handleden, mellan skulderbladen eller vid foten, fotleden eller liknande.
Det jag har tänkt på ett tag är stjärnor, en stjärna passar alla ställen utom foten. Men det jag tänkt mest på är tribals, men det finns ju hundratusentals att välja mellan. Kanske kombinera det med en stjärna eller blomma, fjäril. Kan tänka mig lite färg, men mest svart.
Någon som kan hjälpa mig med lite tips eller tankar?
/ Linnea
Om du kollar in på våra länkar så har du massvis med sidor med bilder på tatueringar. En av sidorna där tycker jag själv är en jätte bra inspirations källa.
Annars finns de också valet att gå till en tatuerare, säga att du inte är helt säker men gillar det och det och ifall han/hon kan rita upp något åt dig.. Dem som tatuerar är självfallet duktiga konstnärer (förhoppningsvis) och kan fixa det mesta:)
De finns också på länkar, BRA tatuerings studios i olika städer:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

sen så kan man ju rita upp en idé själv, om det inte blir så bra kvittar igentligen för då har tatueraren en humm om vad man vill ha iaf..

Kolla tidningar, hos tatuerare, ha ett öppet sinne så kommer man lätt på kombinationer som passar. Jag hittade en tribal som jag klippte o klistrade med hemma så den passade runt mitt befintliga tecken. Eller som #2 säger, sista gaddningen som ligger här inne (sjätte gaddningen) såg inte alls ut så utan som en väldigt mysko grej o så förklarade jag o grejade o så ritade de. Och jag var med o petade igen för att det skulle bli som jag ville. Tatueringarna jag har har växt fram i ett samspel mellan mig o tatueraren.

Kanske en tribal med ditt stjärntecken inbakat?

#4 - har faktiskt funderat lite på mitt stjärntecken..
Jag har skissat visserligen på datorn i photoshop så jag fick inte till kantlinjerna så exakt men sånt kirrar den som kommer att gadda mig. Vet bara inte när jag kommer att göra den då min ekonomi prioriteras på annat viktigare just nu. Bilden jag ska ha är som bilden visar, En svart kockmössa med texten Le Chef Anno 2007. Texten står för att år 2007 så blev jag kock. Under kockmössan ska jag antingen ha korslagda balongvispar eller så vill jag ha en träslev och en trägaffel som är korslagda. Har inte riktigt bestämt mig ännu men det kommer jag att göra tills det är dax att gadda sig.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
#6 Jag tror det skulle passa bäst med träslev och trägaffel :)
Jag har gjort en stjärna med tribal i svanken… Hade själv ritat den.. tyckte den blev rätt okej faktiskt =)
Jag har mitt stjärntecken :) Fast med lite egen tolkning :)
( Lite taskig bild och har ännu inte kommit iväg för att fylla i gadden
)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#7 Jag var inne på det ett tag, men samtidigt så är ju balongvispen en symbol för oss kockar. jag har en skiss i svart tusch med träslev och trä gaffel. och utan texten Le Chef
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Ja, jag gillar med besticken mer, men det är du som ska ha den :)

Jag tänker faktiskt låta min pappa eller en kompis måla min. Det blir ju mkt personligare och så får man ju ngt som ingen annan har. :)
Så, om du har ngn som du vet målar bra kan du ju frågga honom/henne. =)