Vad är historien bakom dem?
Har ni någon historia bakom era tatueringar eller valde ni dem bara från en sida eller bok?
Min i svanken har jag gjort själv, så den står väl bara för mitt skapande:)
Tassarna från midjan står för mina djur och specielt min hund, som betyder allt!
Tro,hopp och kärlek som jag har på skuldran behöver jag väl inte förklara. Men den är specialgjord så allt går ihop (hjärta, kors, ankare)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Första var inget speciellt. Hade ett gammalt hemmagjort kladd på armen och ville tatuera över det. Valde bara en liten blomranka i pärmen hos tatueraren och bad att han gjorde om den lite.
Andra funderade jag över lääänge. Visste att jag ville ha en älva, för mig innebär de en så härlig känsla av mystik och så är de ju vackra. Men var svårt att komma på ett motiv som jag gillade. Hittade tillsist ett som jag tyckte var i den stil jag ville ha och av det skapade min tatuerare ett eget till mig och det blev perfekt!
Tredje är en tjej med en pilbåge. Man kan se det som en symbol för kvinnlig styrka eller för mitt stjärntecken (skytt). Det motivet var också ett jag hittade och arbetade om med min tatuerare.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ingen av mina betyder något speciellt. Eller jo den på armen är väl för förändring, eftersom den aldrig lär bli färdig. Jag gör den så så att det alltid går att bygga på.
Den i svanken har jag bara för att den är fin, har alltid älskar rosor.

Jag valde mina för att jag alltid har gillat indiankulturen
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag har mitt efternamn i nacken (är dom enda i världen med det efternamnet så för mig är det speciellt) sen har jag tre kronor på benet, tycker det är snyggt, ett armband runt överarmen med rosor å taggtråd som jag målat själv, sen en blomma på benet som min sambo gjort. (det sistnämnda är ett påbyggnads projekt) Detta är vad jag har än så länge ;)
Tatueringen på armen (ett bi) och den i svanken valde jag för att jag tyckte motiven var snygga.
Plus att mönstret i svanken var lite annorlunda mot vad det vanligtvis är.

Min första del i min tatt är att jag tyckte att stjärnor är snygga. Sen när jag bestämde mig för att ta en del av en bandlogga var för att bandet Dia Psalma varav är halva forna Strebers är mina idoler och jag har träffat dem ett fletal ggr och börjar bli ganska bra stalker till dem ( ;) ) så därför gjorde jag min på det viset :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jag har en liten stjärna på fotknölen. Stjärna var självklart för mig…identifierar mig själv med dem helt enkelt, mycket beror antagligen på att jag blivit kallad stjärnöga sen jag var liten ;)

den är symbolen i guatemalas flagga, jag är adopterad därifrån.
ville verligen ha något som betyder något. dock så är den lite omgjord, för om jag skulle gjort som den ser ut exakt, skulle den inte ha fått plats på min arm.

Min första yingyang på insidan av benet strax ovanför fotknölen, gjorde jag när jag var 22. En slags sammanfattning av hur jag ser på livet kan man säga*ler*
Den andra, tribalsolen mellan skulderbladen gjorde jag för att jag tyckte den var så vacker, för att jag älskar solen och tribalmönster.
Min tredje, tribal, två små tulpaner och min sons namn på insidan av vänster handled är mitt sätt hedra min son=)

Min första som jag har är inte nån historia bakom, letade på internet och tyckte den var fin (ung och dum:P). Men min andra som jag ska göra ska symbolisera min hund som jag fick ta bort.

Tribalen på magen valde jag ut hos tatueraren strax efter att min farmor hade dött. jag ville göra någonting som skulle symbolisera min smärta men att det bara var jag som förstod den. så jag gjorde helt enkelt bara en tribal jag tyckte om.
texten på ryggen "mors ultima ratio" betyder - döden är alltings yttersta gräns/döden är sista utvägen. ville hedra min hingst "Graffe" som betytt otroligt mycket för mig de senaste 10 åren !men jag ville inte skriva hans namn och inte heller "tills döden skiljer oss åt" så jag hittade något med ungefär samma innebörd.
har en ödla på vristen, den har jag för att jag alltid velat ha sen jag var kring 4 år. och det är min lyckoödla.
# 14 vilket språk är det?
#16 gissar på att det är latin..

Den första tatueringen i svanken har jag ingen direkt historia bakom. Jag hade bara bestämt mig för att jag skulle tatuera mig, min syster och jag gick till tatueraren för att kolla lite för hon skulle också tatuera sig. Jag hittade en bild som jag fastnade för direkt. Tatueraren hade en tid samma dag och min syster funderade på att ta den men ångrade sig. Jag gick hem och funderade en stund sen ringde jag tatueraren och tiden fanns kvar så jag gick dit och gjorde den. Det var ett ganska snabbt beslut men jag har inte ångrat mig.
Den andra som jag har under fotknölen är mitt ex smeknamn. Den gjorde jag när vi varit tillsammans i ca 3-4år och förhållandet höll ytterligare 5 år. Jag ångrar inte direkt att jag gjorde den, älskade honom då och kommer förmodligen alltid att göra det. Kommer ev att tatuera över den i framtiden och det var något som jag tänkte på redan när jag gjorde den. Därför är den väldigt liten ca 3cm lång. Den har dessutom blivit ganska sliten så nu går det knappt att se vad det står.
#16 & 17
latin :)

Hmm min första e ett ankh kors o den står för odödlighet o den har med min njursjukdom o nära döden att göra samt min återvändo till livet efter transplantation. Den andra är en drake och den e väl mest bara något jag alltid önskat göra. Min tredje står för kärleken till min son o det e en text runt vristen där det står Sebastian forever in my heart:)

Mina tatueringar har mer eller mindre skapats genom impulser..
Den första bestämde jag mig för att göra när jag var på hultsfredsfestivalen -07.. Snackade med min kompis som börjat tatuera hemma och när vi kom hem så fick hon tatuera min nacke. Motivet bestämde jag mig dagen innan eller nått sånt..
Min andra blev en svart linjerad stjärna på höger vad, halvt på sidan/bak. Varför jag gjorde den? tja, jag hade lust.
Den tredje blev överarmen, en skalle som är lite spräckt.. Hittade den bland lite flashbilder hos min kompis.. Den är inte klar ännu utan bara "grundad", vart den och resten av armen kommer sluta får framtiden utvisa.
Min fjärde blev ytterligare en skalle, denna gång på vänstra vaden. Kollade runt på tatueringsmotiv på en sida på nätet, hittade en snygg skalle med en banderoll med texten "IRISH" och jag älskar irländsk folkmusik, irländsk öl och irländsk dialekt så jag fastnade direkt för den. Den var i gråskala men jag färglade den i photoshop, tog med motivet till min vän och så satte han igång.
När den var läkt bestämde jag mig för att påbörja fyllnaden av benen. Flames skulle det bli.
Gjorde linjerna på båda benen, en vecka senare började jag fylla det vänstra benet och där är jag idag, ett halvfyllt ben, ett linjerat ben och planer på att bli färgglad som fan!
Jag gillar impulser, jag är jävligt nöjd med alla tatueringar och även de piercingar jag gjort genom åren, aldrig ångrat något.
Skulle jag ändra uppfattning om någon av mina gaddningar kan jag ändå alltid se tillbaka och veta att den symboliserar hur jag kände och tyckte just när jag skaffade den. Jag kommer alltid stå för vad jag en gång tyckt och tänkt, även om jag ändrar uppfattning.