nape imorgon! :D
jepp, nu är tiden bokad. imorrn blir det hål i nacken. ska bli gött att äntligen göra mer hål, har bara ett 7 år gammalt hål i naveln… :D lagom nervöst och sådär, men det ska nog gå bra.
bilden är en suddig före-bild, tagen via en ganska smutsig badrumsspegel. orkar varken putsa den eller fixa bättre bild just nu, men efterbild kommer snart. :D

Åh, vad spännande! Längtar att se resultatet.
Lycka till! :)
Lycka till :) Glöm inte lägga in bld sen :)

#2: närå, jag lovar! jobbar dock ikväll, så det kanske kommer sent, framåt natten. men det kommer! :)
kul att få se före o efter bild :)
#3 Jag e nog vaken då hehe :)

#5: hehe perfa!
wiiih lite nervös är jag allt! fast mest spänd och sugen liksom. nu har jag inget att göra fram tills tiden är bokad, har varit på möte redan och har bara dötid ett par timmar. tiden går så långsamt! ;)
#6 Hatar när man inte har ngt att göra än o bara vänta :)

#7: hehe ja det är inte lätt! tänkte slappa/vila ett tag nu, sen laga en stadig lunch och sen smälta maten en stund och sen dra. ska som sagt jobba efteråt och hela kvällen, så det är bäst att vila lite innan. ;)
Som sagt lycka till :)
haha.. förlåt att jag är uppe så sent, annars kunde jag ha pratat lite dötid me dig;)
Och Lycka till här med då!! Hoppas du får behålla den läääänge:) och som sagt, ta de lungt me halsduken^^
Jag vill se bild NU! är ju spännande:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
om man har dötid så kan man ju ringa studion och fråga om man får titta in lite tidigare ;) nu är det lite väl sent ute.. men hoppas det gick bra!!

#11: sååå mkt dötid var det ju inte. och jag skulle hinna laga mat och äta upp den innan jag skulle iväg, så det var mest jag som var tok-otålig. ;) och japp, det gick superbra!
hehe.. jihooo! vad snyggt de blev:) trodde iof den skulle vara längre upp.. men de vart super tufft! Nu har du gjort EN sak av de du vill iaf;P

#14, ja det är väl gränsfall om den kan kallas nacke, men rygg är så odefiniterat. ;) "jag har piercat ryggen!" låter ju helt sjukt!
fy fasen vad snyggt! jag vill också ha!

#16: :D
#15 haha, jaa du har invigt en ny piercing;) middle back surface piercing^^
#16 haha, men du vill ju ha ALLT Emma!:D
Snyggt svartelbas :) Men tusan vad svårt att rengöra :P
#19 haha! de har jag inte ens tänkt på.. man får kanske ta en bit papper (lååång) och köra försiktigt fram och tillbaka som en handduk;)

#19: det blir duschen två ggr om dan. tvål i handen, tvätta försiktigt utanpå liksom, och låta rinna lite. sen skölja noga. man ska ju inte hålla på och pilla på smycket när man rengör såna. jag ska fan lyckas!! ;)
#18 nejnej, jag har bara typ tre piercingar till jag vill ha ;D haha!
svartelbas, hade du haft hål där förr också? eller är det bara jag som missuppfattar?

#22: nej jag har inte haft där innan! det enda jag haft innan (och har kvar för den delen) är en 7 år gammal navelpiercing.
#22 och de är en bredvid i läppen, en nape och??:P
#23 jaja, då förstår jag :)
#24 ovansidan av handleden. helst på båda ;D
#25 Jasså, den har jag aldrig hört!^^ men dem är ju väldigt svåra..
#26 jo, jag vet :P just därför jag inte gjort dom. men nu kan jag ju följa och se hur det går för svartelbas. går det bra kanske jag blir mer pepp :D
#27 haha jaa, hon är min försökskanin för mig med:P Men de tillät hon så.. de är inga problem;)

#27: poul som gjorde min nacke verkar svinduktig. han gör många olika surface och även microdermal anchor och så. nu är ju hans studio i malmö, så det kanske är liiiiiiite långt att resa för din del… ;) och jag är också spänd på att se hur det går med mig. poul sa dock att han bara "misslyckats" med en enda nacke, det var en kille som fastnade med jackan (den där öglan man hänger upp jackan med. jag ska genast klippa av ALLA såna i mina kläder!!!) och rev upp piercingen lite. sen började den migrera. annars har alla han gjort stannat… vi får väl se!
#29 Har han gjort madison då?:)

blev också lite fövånad över att den var så långt ner! men det var snyggt!
#29 man kanske borde försöka ta sig till malmö nångång då ;D det lät ju riktigt bra!

#31: jag blev supersugen på att jag ville göra nackområdet när jag såg en bild på BME (no shit…) där staven satt långt ner. min sitter strax under den knölen jag tror alla har där, mellan nacken och ryggen liksom. man kan ju inte välja helt fritt när man har kotor som sticker ut. men tack iaf, jag tycker också det är snyggt! det var ju jag som valde det. ;)
hur blir det med håret då? trasslar det inte in sig i piercingen?

#34: nu i början har jag det uppsatt hela tiden, sov med flätor inatt och hade det i en knut bak på huvet igår. fast jag har det alltid uppsatt när jag jobbat, vilket är typ alltid, så nu blir det bara knut istället för tofs… piercaren sa i övrigt att det inte var nåt problem med hår bara det var rent, ur infektionsrisksynpunkt då… men trassel kan det ju visst bli, fast mitt hår är ganska otrassligt. kammade igenom det med en fintandad kam igår direkt efter duschen, för att jag inte hade nåt annat till hands. ;)
jag får väl headbanga mindre i fortsättningen kanske.

skitsnyggt!

#37: tackar! :D
gillade verkligen den placeringen :)

#39: jag med, hurra hurra! jag är överlycklig och supernöjd. :D
nu ska jag sätta plåster över så den får sätta sig i lugn och ro. och klippa av hanken i jackan, just in case. ;)
Inte för att måla faen på väggen men den ser ganska tajt ut…

#41: näe, inte måla fan på väggen.. jag har fullt förtroende för han som gjorde den, och skulle det va så att den migrera eller strular på annat sätt får jag väl ta det då. och göra om den om jag vill…
Jag tycker iof den ser perfa ut så!:)

#43: ja jag med! finns ingen anledning att ha bitar av smycket utanför kroppen när det gäller surface, som jag fattat det… blir väl bara större risk att fastna i saker och sånt. eller? snygg som fan är den iaf, jag blir mer och mer nöjd. :)
#44 Ja de också, men framför allt så tycker jag de är snyggast när endast kulorna syns. Och de är ju så den är skappad också, själva surface piercings. De ska inte vara stavar utåt enligt mig..

#45: precis, vi är rörande överens! :)
#46 haha!^^ (L)
Jo det e snyggast när bara kulorna syns helt sant. det e så en surface "ska se ut" men det va bara det med utrymme att andas/svullna medans den läker jag tänkte på.
Och det finns ingen anledning att bli defensiv. Sa bara vad jag tyckte.
#48 Jag tror ingen vart defensiv, vi svarade bara tillbaka:)
Och funkar det för henne så är de ju inget mer med det.

#48: jag var inte defensiv! tvärtom, jag höll ju med: inte måla fan på väggen… ;) nädå, jag fattar vad du menar. faktum är dock att den inte alls är svullen som det är nu (2 dagar gammal) och inte precis har varit det innan heller… eller, det är ju såklart lite svårt för mig att se kanske, men det är inget problem än iaf. dessutom pallar jag inte nojja på allt som kan hända, det var det jag menade med att jag tar det då isf. inte lönt att oroa sig, händer det så händer det! dessutom tänkte jag titta in i studion då och då så piercaren själv kan kolla till den, just eftersom jag inte kan göra det själv. då ser han nog om det är nåt strul med svullnad och sånt!
En aning defensiv vart du allt.. :)
Men men har du bra koll och träffar piercaren ofta så kommer det nog gå bra.
Fast det kan svullna flera dagar efteråt med så.. tar juh lång tid innan det e läkt och så. Men det kommer la säkert gå bra.
Lite roligare placering btw.

#51: äh. då har du inte mött nån som varit defensiv.. ;)
som sagt, det är planen. nu ska jag jobba rätt mkt och framförallt bo på hotell (turnélivet……) en del så jag kanske inte hinner dit så mkt som jag tänkt. men andra människor kan ju också kolla till det, och säga om det är rött och så. så visst, jag tänker ha koll! och såklart den kan svullna efteråt med, jag är bara förvånad över hur lite den märks öht än så länge… peppar peppar. ;)
tackars, jag är själv asnöjd med placeringen!
jädrar va snyggt, gillar piercing i nacken =) coolt.. de e 18 års gräns på de va ?
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#53 alla ställen jag har besökt är det 18årsgräns på sån ;) det är ju ett lite större ingrepp med fler risker än vanliga piercings..
#54 jo men asså jag kan ju ha målsman med mej så får jag pierca mej, men jag har hört att de e 18 års gräns för man typ växer och sånt fortfarande? nått jag har hört ^^

#53: tackar! :)
#55 som sagt det är en större risk med en sån piercing så ibland spelar det ingen roll om man har målsman med sig ;) du får gå runt och fråga för det är ifrån studio till studio.
sen det är gräns för att man växer har jag inte hört något om, kan tänka mig att kroppen anpassar sig men att det blir lättare att den stöts bort kanske stämmer…
är väl lika bra att vänta i några år så att du verkligen vet om du vill ha den också ;) är ju ett jobbigt ställe att sköta hygienen på.
#57 jo har absolut inte tänkt att göra en sån nu.. jag piercade med förra året i ögonbrynet så de räcker just nu är bara lite för mkt intresserad av denna piercingen ;) hehe

sådärja, nu tänkte jag uppdatera. jag var inne hos piercaren igår så han kunde kolla hur det ser ut i nacken, och det ser helt bra ut! (peppar peppar…) den hade inte flyttat sig alls, perfekt! den svider lite emellanåt, lite brännande svid liksom, men bara korta stunder. ibland känns den inte alls, inte ens när man rör den. inte mer än min läkta navel t ex. så jag är helnöjd och fortsätter tvätta och ha plåster när jag har kläder på den. verkar ju funka! :) det värsta hittills är att jag är känslig mot plåsterklistret, så jag har fått byta till sensitive-plåster. men det kan man ju stå ut med. ;)
Va bra att de går bra fortfarande:) Du ska se att de fortsätter och håller sig bra med:)
#59 Blir det inte fuktigt och så när man har plåster?
#61 det går ju att ha plåter löst på så det kommer in mycket luft, är ju bara för att skydda så den inte fastnar. tror det är så hon använder plåstret så hoppas jag inte är helt ute och cyklar :)
Jag tror hon bara har plåster över själva stället där hon är piercad och på båda sidorna har hon öppet så de kommer in luft. De är bara för att inte fastna jaa.. vad jag har fått de till iaf^^
Okey, sitter de löst så blir de inte fuktigt antar ja :)

precis, det sitter helt löst. stort plåster tejpat ovanför och under staven, öppet på sidorna… och sen helt öppet på nätterna och ibland när jag inte har så mkt kläder som kan fastna. hade den bar idag en stund när jag jobbade, man får rätt mkt kommentarer! både någon från banden som spelade och en av deras tekniker kommenterade typ "oh, does it hurt?" hehe. :)
:)

ny uppdatering dårå, eftersom vissa ville följa och ha mig som surface-försökskanin. ;)
allt går fortfarande bra, den har inte flyttat sig ett dugg och jag trivs himla bra med den! får dock mer kommentarer än jag trott, jag har liksom aldrig tänkt att nape var Jätteovanligt eller konstigt, och jag tänker inte att min är konstigare än en "vanlig" nape. men det tycker tydligen andra… nåja, jag trivs som sagt bra med den!

Jag tror det skulle bli skitläckert om du tog två stycken till ovanför denna.. :)
De är bra de.. :) Och nape är väl inte så vanligt heller..

nu skrämmer jag liv i den här gamla tråden igen med en uppdatering. var inne hos piercaren idag nämligen, och nacken fortsätter att läka som den ska. han tyckte den var lagom läkt för att byta från 5mm till 4mm nu, så nu är den ännu snyggare! :) när jag tar foto på nacken själv (jag kan ju inte se den riktigt) ser det ut som att man ser ärr mellan kulorna, som ett streck. men jag får ärr väldigt lätt och de brukar blekna efter ett tag, så det är inte direkt nåt som oroar mig.
#70 Kul att det gått bra :)