anchor piercing
Någon här som har en anchor piercing och skulle vilja berätta lite om hur det kändes och hur det fungerar med läkning m.m? Jag funderar på att skaffa två stycken men tycker det är svårt att hitta bra information.
Beroende på vart du har tänkt sätta dem så kanske skulle du fundera på en micro dermal istället.
Jag tycker de verkar mycket bättre.. men det beror på vart på kroppen som sagt. Kanske fel person att uttala sig egentligen då jag har micro dermal.. hehe

Jag trodde de funkade likadant? Hade tänkt att ha en vid vardera nyckelben.
Jag vet inte, men menar du Surface/Dermal anchor? Alltså "smycken" man sätter straxt under huden var som helst?:) Jag har ingen egen erfarenhet tyvärr och vet faktist inte mycket om det. Får se om andra gör det:)
De är snyggt på vissa ställen iaf:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Ja, precis. Är helt såld på sådana.
Jo jag har sett mer och mer sånt och tycker de är snyggt att ta en anchor straxt över naveln ist för att pierca den tex.
Men jag vet inte hur dem håller sig, om dem håller sig som en piercing eller om man måste byta ut dem/om dem växer ut?
säger som SMMM allt hänger på hur ens kropp är och vart man sätter dem. det är lätt att kroppen stöter bort dem men om man har tur så kan de ju sitta kvarett bra tag :) man år ju räna med ärr förr eller senare iaf.
#6 vad innebär ett tag då? *nyfiken*:)
bilder???
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#9 det där ser otroligt smärtsamt ut och tar lång tid ;)
#10 Neeh de såg inte så jätte fräsht ut, jag föredrar nog piercing:P
#7 från person till person :) men vad jag har hört så borde man kunna ha kvar dem lika länge som en vanlig piercing sålänge kroppen accepterar de och man sköter hygienen
Dermals är ganska lätt läkta mot för piercingar eftersom en piercing sätts mycket djupare. och dermals är ett mycket trevligt alternativ för dom som vill ha någon form av surface piercing;)
Jag har två dermal anchors :) ville sätta mina vid nyckel benen, men det tyckte inte piercaren så han satte dom som en lägre madison istället.. men det blev fint det med :)