Surface piercing.
Jag har funderat ett bra tag på att fixa en surface piercing mellan brösten (sternum piercing?) men har hört att många har haft problem med surface piercingar. Ni som har haft/har denna piercing, hur upplevde ni läkningen? Ge gärna tips och råd om ni har några :)
Har inga surface själv just pga riskerna för migrering, skulle annars gärna skaffa mig en anti eyebrow, har inte lust med ett ärr där.
Grejen med surface är att dom tar sin tid att läka, därmed ökad risk för infektioner och är oftast ganska utsatta för slitage.
≧◔◡◔≦

ah, okej. jo, jag förstår att du inte vill ha ett ärr där. det är trist att de är så svårläkta, för de är ju så snygga.
Du har också en artikel om just "surface piercing" på start sidan;)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

det är många piercare som helt enkelt inte gör såna piercingar, för att de oftast misslyckas med dem. mitt tips är att gå till nån bra piercare och snacka med dem, det beror ju mkt på hur du är byggd med. jag har också funderat på sternum men är för benig för att ha en. jag frågade han som gjorde min nape vad han trodde om sternum och han kände och klämde och vi snackade om microdermals och allt möjligt, men de skulle få sitta högre upp mot halsen än vad jag vill ha, så jag struntade i det. men som sagt, gå till en bra piercare och diskutera det! det är väldigt individuellt.
för övrigt har jag bara gott att säga om surface än så länge, min nape (som sitter långt ner mot ryggen) gjorde inte speciellt ont och jag har inte haft några problem med läkningen än så länge. (ta i trä…) den har kliat lite ibland men annars inget besvär! jag tvättar den två ggr om dan med antiseptisk tvål, vilket är lättast att göra i duschen… lite klurigt såklart, men ska man bli fin…!

#3 ah, jag såg den inte, blind som jag är ^^
ska läsa den nu :)
#4 okej, tack för tipsen, ska ta och fråga sen när jag har vägarna förbi studion. jag är rätt benig så det kanske inte funkar på mig heller. :/

Jag har haft en sådan… Den fick väl vara kvar i 1-2 månader innan den hade migrerat så pass att det bara var några få mm kvar med hud mellan hålen. Bör tilläggas att jag också är rätt benig. ;)
Funderar ändå på att göra om den, i framtiden, om jag orkar med någon surface igen dvs.
Jag har hört att det ska vara väldigt svårt att få surface att läka, men när man får bukt med läkningen så är det jättesnyggt.

#7: jag säger som jag sa innan, det beror väldigt mycket på piercaren! han som gjorde min nacke har aldrig misslyckats med nån sån, utom en kille som fastnade i hanken på jackan… medan andra inte ens försöker sig på dem! så hittar man bara nån som är duktig på surface är det nog inte så svårt! min sitter där den sitter iaf. :)
beror nog allra mest på sin kropp, vissa läker det sämre på andra bättre.. jag vet var det läker bra och dåligt på mig och det du vill ha skulle aldrig funkat på mig.. (också väldigt smal)

min piercare är utomlands för att "hitta sig själv", hihi. jag får väl försöka äta upp mig lite tills han kommer tillbaka och fråga vad han tror om saken :)
Någon som vet nån piercare som gör sternum piercing? Jag har frågat dom bästa piercarena här i stan men dom kolla på mig som jag var störd och ville inte ge mig nåt tips om någon som gjorde det så. Någon som vet någon bra?
#11 vart bor du?
#12 Eskilstuna och Nyköping men det spelar ju inte så stor roll när jag kan tänka mig att åka iväg en bit för att göra det :)

som sagt, han som jag piercade nacken hos (poul på anatomorph i malmö) verkade inte ovillig att göra sternum. men det beror ju som jag skrev i tidigare inlägg väldigt mycket på hur man är skapt, om piercaren bedömer att det fungerar och att chansen få behålla den är tillräckligt stor… och det är kanske lite långt att åka till malmö bara för att bli bedömd och få ett nej. men jag hade å andra sidan inte beställt tid hos nån som sa att de kunde göra en utan att ha sett den del av min kropp där piercingen ska sitta, så det är väl lite klurigt… borde väl finnas nån i sthlm som gör det, det är väl hyfsat nära ändå?
i linköping finns ju federal, nästan helt säkert på att de gör det. Ed i göteborg går med på det mesta men rekomenderar på vad man bör och inte bör göra sen är det upp till än själv om man törs.
varför inte bara göra en el, flera dermal anchors på sternum? så kan man fortsäta upp och bygga mönster el, vad man nu känner för;)
#16 De är väl inte jätte många studios som gör just microdermals/dermal anchors?:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆