Varför blir det så?
i mina "vanliga" hål i öronen (ej helix) jag har tre på ena och två hål på det andra, (gjordes för dryga 5-10 år sedan) men på senare år så har de börjat krångla :S det kommer genomskinligt var och svullnar lite och jag tar ut smyckena och efter några dagar så kan jag sätta i dem igen, sen efter något/några år så kommer det tillbaka o jag får göra samma sak igen. Så varför blir det såhär? det är ju lixom inget som är permanent men ändå kommer det tillbaka då o då (men med långa intervaller emellan) så tycker det är lite knepigt, man tycker ju att det borde läkt efter så många år, så kan det verkligen vara någon slags infektion?
Har också haft problem med ett hår på öronsnibben som jag gjorde i yngre år, den kan ibland få för sig att bli "irriterad" utan att det blir en infektion.
Har problemet ju nu också efter att ha försökt töja då sa den ifrån direkt.
≧◔◡◔≦
De kan ju ligga i hur du mår också? Om du är sjuk eller liknande så kan du även få små infektioner i piercingar. Eller om man är rent av väldigt ohälsosam. Kanske beror på något sådant?:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
hmm ja det har jag i0tne tänkt på, men det är konstigt att det blir just i öronsnibbarna då som är mina äldsta piercingar, å inte i resten ?
Mina vanliga håll i öronen kan också få för sig att svulla, inte alltid dom varat. Och det kommer nångång då och då och försvinner sen efter ett par dagar.
#3 Har du gjort dem i öronen med pistol då eller? För mina öron krångla ju i flertal år och jag hade kört me pistol. De är ju tyvärr, eller var, de vanligaste man tar med på just öronlobben. Och de kan göra att de krånglar mer också.
Du får ju töjja som jag;) för nu är dem bra:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆