Min första tatuering.
Imorgon ska jag göra min första tatuering, på sidan av magen.
Jag ska göra en blomma, med mönster bakom. Svårt att förklara men ni får se den på bild när den är klar. :)
Jag vet att det kommer att göra ont, men gruvar mig som bara den ändå. Vad ska jag tänka på?
Är helusan den bästa salvan eller är det någon som rekommenderar någon annan?

tänk på att försöka sova ordentligt natten innan, så du är utvilad (inte så lätt alltid…). och att äta och dricka bra innan du gör den, för att undvika blodsockerfall och sånt… jag var själv jättejättenervös när jag skulle göra min, men det var inte alls så farligt som jag hade fått för mig! när jag tänker på att göra nya nu tänker jag inte ens in smärtan som nåt på minus-listan, om du fattar hur jag menar. det går över snabbt!
jag använde helosan till min, men vet att många andra använder annat, så den frågan lämnar jag vidare till nån annan…
lycka till nu och glöm inte visa bild! :)

Tack för tipsen!
Jag ska inte göra tatueringen förränns halv fem på kvällen.. Så hinne vila innan. Att man ska äta innan hade jag inte tänkt på. Så tack för att du sa det! =)
Ett tips, Kamilla, är att du läser artikeln "att tatuera sig" på framsidan. Där kan du läsa allt om vad du bör tänka på innan, medans och efter:)
Jag rekommenderar iaf att sova ordentligt, äta ordentligt och ta gärna med dig vätska dit.
Har använt helosan på alla mina innan men de finns andra salvor också som funkar bra, jukon ska vara bra med. Fråga tatueraren:)
Du har även en artikel som heter "skötselråd för tatuering" och du vet ju vart man hittar artiklarna:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Ja jag hann inte läsa igenom alla artiklar, sitter på jobbet. Ber om ursäkt för det.
Ska läsa dem ikväll och förbereda mig ordentligt :)
#4 Hehe ingen fara!:) Ja gör så.. Lycka till nu också, ska bli kul att se de slutgilltiga resultatet:)

skitsnygg!!! :) gjorde det mycket ont?
Jätte fin Kamilla! den bör du vara nöjd med:) Hur var det då?

Tack tack :)
Ja jag vart jätte nöjd med den =)
Ja jag kan ju inte påstå att det var skönt… Det gjorde ondast när han gnuggade in färgerna.. Var precis på gränsen att man klarade av det. Är ju så kittlig med så var lite svårt att vara still ;)
Haha.. jaa, men de brukar ändå vara skönt efteråt. Att man klara av det ändå:)
Riktigt snygg :)

den va nerkligen jätte fin..

Skit snyggt! :)
Den var jäkligt fin :o))

Jätte snygg
hur snygg som helst!!

Vad kul att ni tycker det! =)
Nu har jag kommit in i klifasen.. :( Kliar hela tiden och går åt rätt mkt salva.
Men hur som helst ångrar jag inte en sekund att jag gjorde den ;)
Riktigt snygg, Vem gjorde du den hos?

Sundsvalls Tatto, Grim kallas tatueraren. =)
ok, både Grim och Örnie är jävligt duktiga. :)

Jo Ernie tatuerade en kille i stolen bredvid när jag var där.. riktigt duktig.. De har bra priser med tycker jag.