Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2606 ggr
flamingooo
0

missnöjd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjorde denna för några år sedan hos en kille som jag hört var jätte bra… plus sett en del av hans saker som va jätte fina… men den blev så jävla ful =/

har itne känt för att fixa den men får väl göra de snart… man glömmer ju lite bort den när man inte ser den så ofta själv… vetifan vad han har gjort (lite svårt att se på bilden då det itne var så lätt att fota sig själv på ryggen)

Vet inte om jag ska täcka den eller bara fixa den.. gillar motivet egentligen hmm får se…

riktigt misslyckad vart den iaf

flamingooo
0

så illa som den ser ut på bilden syns inte men de e inte fint iaf…

Telefonkontakt
0

Visst hade du skaffat tatueringar när du var mindreårig? och isåfall, är det en av dem?

Isåfall säger jag bara, så går det och hoppas att andra tar lärdom.

Om inte, skitjobb av tatueraren. Gå till ent atuerare du litar på och hör om det går att göra en coverup på den.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

flamingooo
0

nä denna gjorde jag när jag var 19.. den jag gjorde när jag var yngre är jätte fin… men håller med… man ska inte göra det då inte alls men men…

jag har pratat med en kille som tatuerar här is tan och han säger att den går att fixa men jag tåler inte honom alls så får se nu hur de på house of pain är som precis öppnat här och vad jag sett av hans är de jätte bra

Liss
0

Mjaa.. de är väl benen isf som de liksom inte är någon direkt form på utan dem är bara långa och utdragna..

Men du har ju allternativen cover-up, göra något annat över. Eller touch-up, fylla i den och göra den skarpare och bättre.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

flamingooo
0

ja.. benen e ifs inte såå långa… bilden som är tagen i skum vinkel… vist hade kunna fixa lite där med men om ni kollar linjerna… jätte ojämna och och konstiga…. men går att fixa som sagt men tråkigt.. vill göra nya inte bättra på gamla

[jenkass]
0

jag tycker det verkar som att han använt fel typ av nål för den storleken av tatuering.

flamingooo
0

jaj ag vet inte… dne är itne så jätte stor… (som tur är för då syns de inte så mycket men man ser det själv… och sådan som är lite kunniga ser det med…. men andra tycker den är jätte fin iaf)

Liss
0

Neh de var inte riktigt de jag menade:) Om man kollar på bilden, på benet som är nere.. så har hon liksom ingen riktig fot utan de är utdraget bara rakt typ.. förtstår du?:)

Okej, men då får du boka in någonstans för att göra en ny då:) Jag ska me göra cover-up på min i svanken någon gång i framtiden. Hur nu det ska gå till.

flamingooo
0

jo jag förstår…

är lite sugen på något ganska stort på ryggen ifs… men de får man väl se får bli ett senare projekt…

Liss
0

Hehe jaa.. och så ska man få till de så det täcker eller passar in på ett bra sätt över den gammla tatueringen:)

flamingooo
0

mmm precis… sugen på en geischa… tror sarin hade lätt täckt det men sitter så högt uppe att ansiktet hade hamnat konstigt men kan man säkert lösa med ett körsbärsträd eller parasoll

CelDara
0

Mitt tips är att du går till en tatuerare som du verkligen litar på och hör vad han tycker om det. Jag har gjort cover ups på båda min underarmar efter att jag vart hos en klåpare som gjorde ett jättedåligt arbete på mig. Det man ska tänka på är ju att man aldrig kan räkna med att en cover up täcker det gamla motivet helt och hållet. Ibland är det kanske ändå bättre att försöka fixa till det motivet som redan är?

Kanske har du oxå väldigt tunn hud som jag har? Jag har varit hos 3 olika tatuerare, och det är först den sista jag gick till som verkligen kan tatuera mig. Dom andra har kört för hårt så att det har blivit ärrbildningar och utflutna konturer. Inget vidare alltså… Ledsen

fettmedkevlar
0

Jag tycker kanterna på din tatuering ser lite "blubbliga" ut, alltså lite tjockare på vissa ställen och tunnare på andra. Är det det du syftar på som gör dig missnöjd?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

flamingooo
0

#12 ja det är ju utflutna konturer jag har… har dessutom fått höra av en tatuerare att jag är svårtatuerad… vet inte vad han menade men kan va att jag har tunn hud….

#13 ja precis… men de e som de är utflutna men inte så tydligt på bilden… tog den själv så de blev inte så jätte bra

MimmieM
0

Ser ut som att tatueraren inte var någon hejare på smala linjer. Det ser ut som han "skissat" direkt på huden, ojämna konturer, olika tjocklek och ser lite halvdant ut. Fel nål?
gick den snabbt? Annars var den himla söt, synd att den är så dåligt gjord. Skulle kanske gå att rädda om du lägger på lite snygga skuggningar och gör den lite mer detaljerad..

Carpe Diem

flamingooo
0

sånt med vilka nålar man ska ha har jag ingen aning om men det andra du sa stämmer iaf…

har pratat som sagt med andra tatuerare som säger att de går att fixa men så tråkigt att betala för samma igen… då vill man hellre göra ny men får göra de snart men väntar till efter sommaren