Bristningar i tatt
Jag är gravid och ska ha barn om 10 veckor och har min tatuering perfekt placerad vid muffen med halva nere i håret där. HAr länge oroat mig för att få bristningar i tatueringen och idag har jag hittat flera stycken.
Jag är jättepossetivt överaskad - de syns inte pga bläcket! Jag bara känner att de är där och när jag tittar jättenära (dubbelvikt över tjockismagen, haha) så syns de jättejättelite bara.
Så mina erfarenheter hittills är att en tatuering behöver inte bli förstörd av några bristningar, vilket jag själv var ganska rejält säker på att jag skulle behöva fylla i den. Som det ser ut nu så behövs det inte göras någonting, men det är 10 veckor kvar, och allt kan ju hända.
Har tyvärr ingen bild, men jag återkommer när bebis är ute som jag hade tänkt från början.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Jo, fast om de blir några skador i tatueringen-bristningar kommer synas när magen är tillbaka till normal storlek igen. Och du har den ju så pass långt ner ändå, så den töjs inte ut onormalt mycket heller.
De jobbiga är om du måste ta kejsarsnitt, då lär du nog vara tvungen att fylla i den igen just där ärret blir.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Om jag snittas och tatueringen blir halshuggen så kommer jag nog inte att fylla i, det är ju svårt att få det snyggt på operationsärr, och den smärtan och ett eventuellt dåligt resultat är det inte värt pengarna som jag kan lägga på en ny taturing :)
Neeh visserligen. Men som sagt, då är den rätt förstörd också- för de blir som en stor blobb i mitten av tatueringen där snittet läks.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Japp. Men är man dum och tänker inte på att man ska föda barn någon gång i livet så får man skylla sig själv. ;)

#4 Man kansek vill ha tatueringen medans man är ung om man planerar att få barn när man är äldre?

Bara du inte skäller på barnet när de blir äldre "se här vad du gjorde med mammas tatuering" :P
Carpe Diem

#6 hehe, det kommer jag nog bara att göra på skämt ;)