Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3490 ggr
Kirameki
0

Råd om tassar

Jag ska tatuera tassar, råttassar närmare bestämt. Helst mina egna råttors, men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna göra bra avtryck? Någon som har något tips?

Sen vill jag gärna ha idéer på vart, jag har hitills två ställen som jag tror på, men jag vill gärna höra vad andra tycker :) Ett krav är att det ska vara väldigt lätt att täcka över dom, eftersom jag tänker satsa på skådespeleri (jaja, det är omöjligt, men satsa kan man alltid). Kom med förslag! ^^

[Mova]
0

Blanda ihop lite vatten färg och "doppa" deras tassar i vattenfärgen och tryck tassen mote ett papper, eller låt råttan springa runt på pappret. Sen är det bara att skölja av deras tassar i ljummet vatten så försvinner den ev färgen. :)

[jenkass]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har tatuerat in mina illrars tassar.. jag tog kort på dem och la in i datan sen skrev jag ut bilderna och målade av konturerna.

och ditt val av placering så kanske du skulle kunna ta på foten eller vid ljumsken ..

mjioo
0

om du är duktig på photoshop så borde det inte vara några problem att få fram tassavtryck genom att ta en bild på tassarna :)

när det gäller placering så kan du ju tänka dig att du har på dig ett linne och ett par kortbyxor kanske och sen utgå ifrån det. vid höftbenet kanske?

Aviendha
0

Jag tog färg och papper, blev suddigt, men tog med kort på tassarna med, och han fixade ihop det, så jag är nöjd.

Kirameki
0

Ja, höft/ljumske är det jag tror mest på, 2 framtassar ovanför kalsongkanten (ja, jag är en såndär kalsonganvändande tjej) och två baktassar nedanför har jag nog tänkt. Vad tror ni om det? Man önskar ju att råttorna var lite mer för att sitta still, men jag ska exprimentera lite :)

Mischa
0

Ta med dig tassar kopierade ur naturböcker etc så kan tatueraren fixa ihop något åt dig.

Vi du ha just dina råttor är nog som sagt alt. att doppa tassarna i vattenfärg/barnvänlig färg.

≧◔◡◔≦

Satmaran
0

Jag tänkte prova en stämpeldyna, hmm!!?

Liss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja som andra sagt kan man ta färg på tassisarna och låta den gå över ett papper. Eller fota så nära som möjligt och skriva ut och skissa av. Eller bara ta rått tass avtryck från internet nånstans. eller en bok eller nått.

[Bild- mina tassar]

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆