Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 1419 ggr
KickanLilja
0

Tatuera mig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funderar på att tauera mig. Eller egentligen var det så att jag hittade en bild som jag skulle vilja ha som tatuering, har aldrig förut varit sugen på en tatuering överhuvudtaget…

Jag vill göra det på ett ställe där det inte gör ontOskyldig Funderar på skulderbladet eller vristen, hur mycket känns det? Känns det mer elelr mindre på olika ställen?

(Bilden är inte så stor, men den föreställer ett hjärta i mitten med löv på sidorna)

[jenkass]
0

om det känns mer eller mindre är olika för oss alla.. ;)

men den bilden du bifoga så tror jag nog den passar bäst mellan skulderbladen.. (min åsikt)

[tiiia]
0

Jag har iofs inte gjort min första tatuering ännu, men enligt vad jag hört så är det helt olika på olika personer, endel får inte ont alls även på "känsliga" ställen och endel får super ont på ställen som är "okänsliga".. Så det där är nog väldigt svårt är jag rädd.

Iofs så skall det tydligen göra ondast mot revben och på underarmarna enligt vad jag hört iaf då. (rätta mig om jag har fel)

KickanLilja
0

#1 Ja, jag tänkte det först, men då måste man nog göra den ganska stor för att den itne ska se fjuttig ut…

#2 Skulle tro att det gör ont på underarmarnaHemlis

Men borde det inte vara så att det gör mindre ont på ställen där det itne är så nära ben och sånt?

Liss
0

I praktiken gör det mer ont där det är mindre underhusfett- alltså där benen ligger nära hudytan. Så på handleden/underarmen gör det mer ont än det gör på armen eller magen osv.

Men det är individuellt som det mesta annat. Medans någon får skit ont av något kan en annan inte känna något alls.

Rekomenderar att du läser artikeln som heter "Att tatuera sig" :) Finns på startsidan.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mjioo
0

haka inte upp dig på att det ska göra ont, de flesta blir förvånade över att det inte gör så ont som man ställt in sig på. att välja placering ska inte påvärkas av smärta, tänk på att du ska ha tatueringen hela livet, sätt den där du verkligen vill ha den, smärtan går över och enligt mig helt klart värt det.(själv tatuerad på revebenen)

[jenkass]
0

ska man vara fin får man lida pin ;)

kroniskt-ont
0

Smärtan hör ju liksom till,är ju en del av det som man får räkna med.

Har Än så länge endast fyra tattisar och de sitter på underarmarna och nacken.

Utav alla fyra tyckte jag att nacken gjorde mest ont,men om jag ska vara ärlig så är det en "skön"smärta och skulle inte tveka att göra flera tattisar.

[jenkass]
0

#7 har oxå både på armarna å i nacken, men ska jag välja av de två ställena så tyckte jag underarmen gjorde ondast ;) så det är ju ett bra exempel på att det är väldigt olika från individ till individ