Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 5500 ggr
flamingooo
0

NU ska det äntligen göras

Börja med att säga vad glad jag blir att bodyart äntligen finns här på ifokus…. längesen jag va här så massa nytt 

Tänkt tatuera in ett hennamonster över hela foten ett bra ttag nu men har inte gjort det innan då jag funderat på att bli flygvärdinna och man inte får ha synliga då men nu har jag äntligen beställt tid! Fredagen den 23e innan jobb haha ska bli trevligt att jobba sen hela dagen och kvällen.

Lite orolig e jag allt att det är på foten…g jort tatueringar inan på ryggen och skuldran men hört att foten sak vara mycket värre… nån som gjort och har lust att berätta för mig??

sen har jag även kort om nån kräm man kan ta på underläkningen som gör att de går snabbare… känns inte så jätte skoj med läkninge nu under sommaren =/

[jenkass]
0

av egen erfarenhet så tyckte jag det gör svinont på foten! men alla är vi ju olika så det behöver ju inte betyda att du kommer känna detsamma som mig. Sen under läkningen tycker jag att du kan 2-3 ggr per dag (på morgonen när du tvättar rent tatueringen, smörjer in med salva och därefter sätter på ny plast, upprepa samma procedur när du kommer hem från jobbet eller ska gå och lägga dig) med hjälp av plasten kommer tatueringen läka fortare och det kommer bildas en slags hinna över den istället för skorpor vilket kan underlätta. men det är dock viktigt att du tvättar rent och smörjer in med ny salva och tar på ny plast varje gång du tvättar rent tatueringen.

flamingooo
0

such så nervös jag blir haha…

Men de ska finnas en speciell salva som gör att läkningen går snabbare.. stör mig på att jag inte kommer ihåg vad den heter… ahde en kompis som använde den på sina tatueringar men nu har jag ju självklart inte kvar hans nummer heller så jag kan ringa och fråga haha

[jenkass]
0

kan det vara jukon salvan du tänker på? den är ganska "vanlig" att man använder, sedan finns det ju salvor som din tatuerare kanske kan rekommendera. Men vad jag ville få fram är att just plasten är bra att ha då skyddar man även tatueringen från strumpor/skor m.m.

Liss
0

Eftersom de är mindre underhudsfett på fötter, eller inget alls^^ så brukar de göra ondare pågrund av det. Men alla är vi olika, så att de gör skit ont på en behöver inte betyda att de gör skit ont för någon annan:)

Ett tips är att ha plast på eftersom man oftast har saker på sig som sliter medans de läker. Så som strumpor, skor osv. Om skorna skaver På tatueringen är de även bra att ha en kompress som INTE är luddig.

Sen är de bara som vanligt, smörja, tvätta och inte pilla bort sårskorpor.

Lycka till:) Du får visa bildbevis sen också:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Aviendha
0

Vad skoj =)
Jo, foten känndes åt mig med måste jag säga, men det går ju att använda embla-salva vid tatuering.

80kr (ca) på apoteket, smörj ca en timme innan, på med plåstret som följer med, ta bort aldeles innan och du känner inte ett dugg =)

flamingooo
0

de med plasten hade jag inte tänkt på.. för vatt orolig att ruvorna skulle skavas bort så de ska jag verkligen göra…

och den salvan låter ju jätte bra… funderat lite på de men sen hör ju smärtan till men tror nog jag fegar denna gången haha….

självklart kommer det komma bildbevis ni anar inte hur mycket jag längtar =)

Satmaran
0

Embla salva fick jag absolut inte använda när jag skulle tatueras!!!  De sa att huden blir liksom svampig och svårkörd!!?

Så fråga din tatuerare först.

Salvan jag fick rekomenderad var vanlig Helosan, den blåa.  Funkade jättebra, min var läkt på några dagar.

flamingooo
0

jaha oj… nu har jag redan köpt den… lär inte hinna fårga heller.. e ju imorgon klockan 10…. snacka om att jag e nervös nu som alltid… fan hade hoppats på att den salvan skulle få en lugn… se om jag hittar lite info om de på nätet

flamingooo
1

hmm gör så att jag smörjer ena foten så säger han att de inte blir bra så tar jag den andra… står så olika överallt….

Liss
0

Jag tror inte emblakräm kan vara speciellt bra. Eftersom den är bedövande och det jämt rekomenderas att INTE ta något bedövningsmedel öht pågrund av att de blir svårare att tatuera osv. 

Jag skulle inte tro det var bra. Men säker är jag inte..

Smärta är väl en del av tatueringen också (dock gör det inte specielt ont). Jag skulle inte vara nöjd om de var så enkelt:P Och dessutom skulle jag inte vara nöjd alls över mig själv om det vart fult pågrund av en kräm.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

flamingooo
0

jag vet e alltid så nervös innan fast jag vet att det inte är så illa som jag själv tror… men nu e de foten så det är jag extra nervös… men har två fötter så bara ta den han föredrar haha

decrepit
0

Jag tror inte att Embla är bra vid tatueringar efterssom det stoppar blodflödet och huden blir helt annorlunda "konsistens" mot normalt. Nu har jag inte hört från någon tatuerare men det är min spontana reaktion. Teoretiskt så kan tatueringen se mkt mer annorlunda ut när bedövningen släppt.

Kör på utan bedövning, drick mycket vatten och ligg och slappna av när h*n kör på med nålen.

ViktorMarina
0

Tatueringen är väl gjord idag, så jag är lite för sent ute men..

Man ska absolut inte använda inte embla vid tatuering eller piercing! Det stämmer som decrepit skriver, den "förvränger" huden och kan göra så tatueringen/piercingen ser helt annorlunda ut efter bedövningen släppt. Så använd den absolut inte, även om tatueraren/piercern säger att det är okej.. det kan ju vara så att de inte vet bättre, och det blir du som får leva med resultatet.

flamingooo
0

jag tog som sagt en med emla och en utan men han tittade på foten med och märkte ingen skillnad… och kan ju säga att jag inte va bedövad alls heller så kunde kvittat gjorde väl fel…

gjorde riktigt ont på utsidan av foten men annars var de inte så hemskt farligt… mest irriterande och obehagligt och som jag redan viste va de inte alls så illa som jag trodde… glad är jag iaf för det är klar och jätte nöjd… ska lägga in bilder snart… men får inte bilden till att göra den rättvisa… ser inte lika fint ut som de e…

kommer bilder så fort allt svart runt e borta tack för råden =)