Frågor om veritcal labret.
Hello, har 2frågor om vertical labret. Tog den i torsdags och det gör väldigt ont hela tiden o svider, kan kan ha på nån bedövningssalva lr så att det inte gör ont?
Och är det någon som har nått länktips där man kan köpa vertical stavar? Hittar inte det någonstans och har letat rätt mkt. / Hannah
Om du gjorde den i torsdags tycker jag de låter normalt med att den ömmar. Den är ju nygjord:) Bara fortsätt att tvätta den två ggr dagligen med någon bra piercingrengöring eller koksaltlösning. Koksaltlösningen hjälper även läkningen på traven, så de både går fortare och att infektioner sugs ut.
Om du är torr kan du ha på lite helosansalva…
Och så är det ju naturligtvis noga med att inte pilla på den med händer/fingrar. De är mycket bakterier som fastnar där.
Angående länkar, har du tittat på länkar här på sidan? Där har vi ett antal piercingshoppar. Dock vet jag inte själv vart dem säljer vertikal labreter tyvärr. (men är inte de vanliga raka stavar/barbells?)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Okej ^^ Hehe, lite nojjig för det är min första piercing(om man inte räknar öronen) så är lite rädda att det inte ska läka bra lr bli nått konstigt. Men tack (: Har någon piercing rengöring som jag köpte av en polare som hade över efter sin så den borde vara bra för hennes e fina (:
Inte direkt, just nu har jag en ögonbrynspiercing i och dom man igentligen ska ha ser lite mer krockiga ut. Först runt sen anntingen en sväng lr en liten bit som e rak typ.
det ska gå att ha en vanlig böjd barbell i, gå till en studio och fråga om det är så att de inte heller har så kan du fråga om råd vart man kan köpa eller om de ev. kan köpa in åt dig.
och det med att rengöringen är bra för att din kompis piercingar läkte fint ska du inte lita på för mycket, tänk på att alla kroppar reagerar olika på olika saker så att du har lite uppsikt på piercingen. vissa rengöringsgrejer har även utgångsdatum. en piercing gör alltid lite ont i början, speciellt läppen eftersom du rör på den hela tiden, tänk på att inte pilla som lisette skrev och alltid rengöra utsidan av staven först innan du ger dig på det som är inne i hålet så du inte får in bakterier.

Dom e så dyra, var på en studio där kosta dom 300kr/st o dt var lite överdriver :/ Kulan kmr ju lite längre fram om man har en vertical, min är presice nästan mellan läpparna.
Ja just det, man kan väl ha en banan barbell?:) Men annars har jag nog som sagt inte sett någon speciell piercingsmycke för det.
Och som sagt, de där med rengöringen kan vara mycket individuellt. Var noga också med att de står att den funkar invertes också- alltså i munnen. Annars kan de torka ut och bli dåligt.
Jag själv körde med koksaltlösning i munnen och antiseptictvål utanför.
Du behöver nog inte vara nöjig. Men titta till den ordentligt då och då så det inte är en dålig reaktion.
Måste ju få fråga!:) Hur tyckte du det kändes rakt igenom läppen då?:)
man får nog räkna med de priserna, speciellt om man vill ha titan eller liknande eftersom det inte är så vanligt med vertikala läpppiercingar.

#5. jag vet ju inte direkt hur det känns att ha piercing på "normalt" sätt genom läppen. Men lite iriterande ibland när man tänker på den o när den slås emot tänderna när man säger visa saker :O.
#7 Hehe joo, fast sånt brukar vara vane sak:) Var skit jobbigt med vanlig labret i början också. Kunde knappt äta utan att de kändes konstigt. Men de går över och blir som sagt vana!:)
hehe ja man vänjer sig, har både i tungan och ring i läppen men det känns mer konstigt utan de nu. kan iförsig spilla lite när jag dricker ur stora muggar men det är för att jag är slapp :P

Haha, dricka gör jag med sugrör xD om ja ska äta macka så bryter jag den i småbitar ^^ :P hehe gör som sagt ont o ännu ondare när man äter :P