Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: läkning-och-eftervård
Läst 2318 ggr
membeel
0

Byta smycke , navel ?

Har haft min navel piercing sen dec -07 nu, har inte haft några problem med den utan den läker bra. Det kommer dock ut liiiite var ur övre hålet ibland då jag tvättar den.

Så, när kan det vara okej att byta smycke tror ni ?

anaprincess
0

det ska ju vara okej att byta efter ca 3 månader

mjioo
0

det skadar inte att ha i läkstaven lite längre än vad som rekomenderas så den får läka i lugn och ro eftersom det varar lite. varför inte testa och vänta en vecka så den får läka helt. men om du verkligen vill byta så ska det inte vara några problem tror jag(svårt att säga såhär via nätet) se bara till att det är ett rent smycke utav bra material du byter till.

membeel
0

Okej, (: Men då väntar jag nog ett tag till , ingen brådska me o byta ^

flamingooo
0

Vissa har problem med det länge efter tyvärr… eller så prova (kanske blir bättre iom läkestaven är så lång och lätt fastnar och då drar)… prova att byta i duschen då det är lättare och skulle det inte funka är det bara att byta tillbaka.. jag hade tatt en som inte fastnar s¨lätt i kläderna

mjioo
0

jag "kunde" byta min efter en dag, men det irreterar ju självklart, det är endast det jag kan tänka mig skulle kunna vara problem. är din läkstav lång så säger jag som #12 om det ser fint ut så kan du byta stav och sen tvätta  med koksaltlösning så det läker om det skulle bli irriterat.

flamingooo
0

och inte pilla.. säkert andra som sagt det med men kan inte sägas nog… inga fingrar där mer än när du tvättar

membeel
0

Nu varar det inte lika mkt längre. Inte för att det va speciellt mkt innan då, men aa.

Det är nog inte att läkstaven är för lång, jag fick en kortare stav i då jag gjorde hålet ..

Kommer åka till usa om ca 2 v, så ska vänta tills efter resan med att byta tänkte jag ..