Hur ofta?
Hur ofta "luftar" du dina hål?
Nu tänkte jag mest på töjningar, för de luktar ju rätt illa om man inte luftar dem och rengör. Min Tungpiercing t.ex har jag aldrig tagit ur.
Men töjningarna låter jag vara "fria" (har en tunnel med en ball closure ring igenom, så skruvar upp tunneln och har den hängade i ringen) när jag duschar och någon timme efter duschen.
golf.ifokus.se
jag tar ut tunnlarna, och topsen dagligen och tvättar rent lite snabbt med vanligt vatten eller torkar av, tar ut de när jag duschar kanske en gång i veckan.
staven i tungan tar jag ut och gör rent varannan vecka då kulorna är lite knasiga så det lätt blir beläggningar som kan lukta illa eller göra så att kulorna fastnar.
den i läppen tog jag ur en gång i månaden första året och gjorde rent ordentligt, gjordes oftast i samband med smyckesbytning. nu tas den aldrig ur och görs inte ren då den är helt läkt och mår prima.
helix mår toppen och är läkt, tas aldrig ur förutom när jag färgar håret.
de i naveln har inte läkt än så får se hur det blir med dem :)
Helixen sitter där den sitter.. den tar jag aldrig ut.
Septum tar jag inte ut heller, de vågar jag inte ännu:P men tvättar den varje dag med tops.
Off center labret tar jag bara ut när jag byter smycke. Den tvättar jag heller inte eftersom den är helt läkt. Den tvättas ju iof när jag duschar.
Töjning i vänster öra på 10 mm tar jag inte ut, den har läkt jätte fint. Visst vätskar den lite ibland, men då tar jag bara en tops. Tar inte ut i duschen heller. Kan ta ut den och lufta lite nångång.
Töjning i höger öra på 8 mm har jag en horn spiral och den tar jag aldrig ur. Den behövs inte göras nått med.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag tar oftast ur alla mina när jag duschar och inte har bråttom till något… Annars tvättar jag av alla tre i varmt vatten varje morgon och nästan alla kvällar. Verkar som jag är renligast av mig :P

töjsningen tar jag ut när jag duschar. övriga pierings i öronen ta rjag aldrig ut. nya töjningen får sitta där den sitter tills den är läkt och då ska jag ta ur den under dusch också
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Jag har inga töjningar, men mina piercingar tar jag sällan ut, bara när jag höll på med cheerleading två gånger i veckan förut (innan jag började med det så satt dom där de satt och tog bara ur när jag bytte smycke) så den i tungan var skit svår att få loss. ;) Men nu blir det oftare då jag ska börja (till hösten) med simhopp och då vill jag nog ej ha den i tungan, läppen och näsan i (framför allt inte tunga och läppen av säkerhet skäl).
Haha den lukten är inte nådig! Jag tar ut mina lite då och då, ibland kör jag bara med en tops runt om och det brukar funka fint.