Presentkort
Nu är det så att min pojkvän tar studenten om exakt två veckor och jag tänkte ge honom ett presentkort på en tatueringsstudio i Borås.
Men jag får beslutsångest. Jag vet inte alls vad beloppet ska vara på. Min kompis säger att 300 kr räcker (dock är hon väldigt snål), det tycker jag är väääldigt lite med tanke på att det är en tatuering det handlar om ;P Jag vill ju liksom ge honom själva tatueringen. Det han vill ha är väldigt litet så jag tror att det går fort att göra så det lär nog inte ta mer än 2h iaf..
Timpriset för tatuering på studion är 900kr och jag har 1050 kr att använda..
Nu till själva frågan. Ska presentkortet vara på 900 kr? Vad tycker du? Är det för mycket?
om det är en liten tatuering som inte kommer ta så lång tid att göra så skulle jag nog sätta runt 700-1000kr kanske på presentkortet. har du pratat med tatueraren? om du vet vad din pojkvän vill ha så kan du ju förklara för tatueraren hur stor den e osv. så kan kanske h*n ge dig ett prisexempel. Eller om du väljer att göra ett "eget" presentkort där du skriver att du betalar tatueringen, om du nu vill betala för hela..

Grejen är ju den att om presentkortet blir på t.ex 900 kr så kanske han kommer känna sig dum för att jag ger honom så mycket eller om det blir 300 kr så kanske han tycker att jag är snål ;P Haha det är lite knepigt dedär..
Men ja det får väl bli runt det du sa.. 700-1000 kr, så får han själv lägga på det som fattas.
Jag ska åka till studion så fort jag hittat bilden på tatueringen (som sak vara nånstans i hans dator ^^), så får vi se vad tatueraren säger :-)
Ja det bästa är ju som sagt att åka till en studio och kolla upp priset just för den tatueringen. Men dem flesta brukar ha ca. 500:- minimum på en tatuering. Så jag skulle inte gå under 500:- åtminstone.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆