Varför varning?
Läste detta angående hårfärgsprodukter; http://hd.se/konsument/2008/03/24/ny-haarfaerg-kan-ge-dig-allergi/ och såg vad som ska stå på alla produkter.
Det är en varning; "Hårfärgsleverantörerna har beslutat om att det ska finnas en gemensam utökad varningstext som omfattar bland annat en varning för tatueringar samt att barn inte ska använda produkterna."
Nu fattar jag ingenting. Vad har tatueringar med hårfärg att göra?
Öh, ja.. Nollställd jag med, vad har det med saken att göra? Och varför har dom inte skrivit vad det är för typ av varning för tatueringar? 
/Christine
Kanske kan vara nån nötskalle som använder färgen i en tattuering ..
Ja, kanske är det ngt smarthuvud som använt hårfärg till tatuering? Låter som en ganska IQ befriad människa ;) Om det nu är så. Låter otroligt.
haha de låter ju helskumt :P
men de finns ju folk till allt! :D
Vad jag fattar det som så verkar det som att folk kanske använder hårfärgning/toning till att göra hennatatueringar? Färgen innehåller samma ämne som man gör färgen till hennatatueringar av (PPD som är allergiframkallande)
#5 aha okey :)

jag mailade men fick inget svar
nu har jag köpt hårfärg å på förpackningen står det "Tatueringar kan öka risken för allergiska raktioner mot denna produkt […]"
förstår inte varför? stämmer ju inte med det jag skrev i #5 längre iaf.. ?
Hehe, ja de låter mäktigt skumt!:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Låter ju jättekonstigt.. hmm..

En (mer eller mindre…) kompis till mig skar ju upp sig och hällde ner bläck för att göra en egen tatuering…, så det finns ju folk till allt. Men att det skulle öka risken? Känns väldigt orimligt.
Ja det låter konstigt. Men sen är jag ingen forskare heller ;=)
#11 det var det jag trodde när jag skrev mitt inlägg (se #5)
men då tycker man att dom borde skriva någon annan varningstext.
nu har jag fått höra att man kan utveckla allergi/överkänslighet mot de ämnen som finns i hårfärgningen, PPD, och detta i sin tur kan öka en allergi mot tatuering då det finns vissa tatueringsfärger som innehåller dessa azofärgämnen…
Usch, vad händer om man utvecklar allergi mot sin tatuering? hemska tanke.
# 14. Det är ju inte helt ovanligt att folk är allergiska mot den röda tatueringsfärgen. Hade en kompis som gjorde sin tatuering med röda nyasner i den, ett år senare hade den inte läkt än, så hon gick tillbaka till tatueraren som sa att det var allergi mot det röda pigmentet. Han fick "hacka" bort tatueringen, alltså på nåt sätt gräva ur den ur huden igen (asäckligt), sen fick hon faktiskt en ny tatuering gratis utan det röda pigmentet och den ser skitbra ut…
#15 Jag tror det är ca 1 person på 1000 som är allergisk mot det röda. Men enda problemet bukar vara att det tar längre tid att läka. Så det som hände din kompis är nog inte så vanligt :)
Det är iaf vad min tatuerare sa då jag frågade eftersom jag skulle ha en röd ros.
# 16. ja, jag vet inte, den tatueraren sa att det inte var så ovanligt, men det kanske är så att han har fått alla alergiker och din inte fått nån ;)