Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettallmänt
Läst 1445 ggr
Theres
0

Tandläkaren

Ska till tandläkaren imon för första gången sedan jag piercade tungan (för drygt ett år sedan)… hoppas de inte säger att den har skavt mot tänderna eller något :S Tänker iiinte ta ut den!

golf.ifokus.se

Theres
0

Kom att tänka på en annan sak gällande tandläkaren… om man borrar (hoppas inte jag har några hål), kan man ha piercingen i då? Blir det konstigt om man har den i om man får bedövning?

golf.ifokus.se

domedag
0

Jag har aldrig haft problem med att ha piercingar i och borra.
och jag har också Tungpiercing. Har dock aldrig haft bedövning ifs.

Theres
0

Jag körde aldrig på bedövning när jag var liten för jag trodde det skulle göra ont att ta sprutan, och det kändes inget att borra, men om jag borrar nu tar jag bedövning, för det känns inget att ta sprutan :P (Haha, lät som att jag hade borrat minst 10 ggr, men det har jag inte :P)

golf.ifokus.se

domedag
0

Haha okej :) jo själv är jag sprut rädd >< de blir inte samma sak som kanyler när man piercar sig. fast de tyckte min tandläkare typ >< konstig typ.

Zandra---83
0

De klagade på min i läppen (fast den aldrig gjort tänkderna någon skada för min del), men den i tungan sas de inget om fast jag vid ett tillfälle (medans jag hade läkstaven i) bet sönder en tand ordentligt (jag hade då ett hål som jag efter skadan kunde lägga kulan i, men kände ej att jag bet sönder tanden så jag gick ej till tandläkaren för än långt senare) och då inte förstod hur jag ej hade haft tandvärk då skadan var så stor, de försökte laga den utan bedövning, men det gick ej då det var så nära nerven så de var tvugna att lägga bedövning. Men det kändes ej mer konstigt efteråt med piercingen i än utan. Man får bara vara ektra försiktig så att man inte (ännu mer) av misstag bitter i piercingen.

Theres
0

Jag har aldrig bitit mig i piercingen, men i Spanien så bet jag sönder min tand på en platsgaffel :P

golf.ifokus.se

Liss
0

#6 Haha! förlåt, men de lät lite kul:P

Men tandläkare brukar vara lite överförsiktiga eller vad man ska säga, när de gäller piercings. Om du själv inte far illa av den så tycker jag du slår dövörat till om dem säger något om det. Men säger dem att den har skadat någon tand så är det kanske bäst att fundera ut vad du bör göra. Om du har för lång stav eller så:)

Lycka till hos tandläkaren annars.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Theres
0

Och nu ser jag att jag inte kan stava… PLASTgaffel menar jag ju såklart.

Om de säger att den har skadat någon tand så vill jag ha det beviast… Jag har världens kortaste stav ju :D

golf.ifokus.se

Theres
0

Jag hade inga hål och piercingen hade inte gjort någon skada Skrattande

golf.ifokus.se

Karmatarerskanise
0

#9 Det var ju sköna nyheter :)

Liss
0

Va bra:)

Jag måste iaf byta i läppen. Har läkstaven i just nu:P Inget skönt alls när halva staven antingen sticker ut från läppen eller är inne i munnen. Den räcker hela vägen in förbi tänderna:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆