Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 2055 ggr
troxin
0

näspiercing och pollen?

Jag undrar om det är en "bra" idé att pierca näsan om man är pollenallergisk. stör den mycket?

[jenkass]
0

i början stör den nog mycket om du piercar dig under "pollensäsongen" piercingen kanske kan bli irriterad av att man behöver snyta sig hela tiden. hade jag varit pollenallergisk hade jag nog väntat till vinterhalvåret med att pierca näsan, så att den får en chans att läka ordentligt. sen när den är läkt ska det inte vara några problem med att snyta sig, om man känner att smycket är ivägen kan man ju alltid ta ut det när man ska snyta sig isf å sen sätta i det igen.

Liss
0

Jag vet inte vad du menar för näspiercing. Men näsvingen tycker jag väl inte är något problem direkt. Den sitter ju ändå på sidan av och de går att snyta sig utmärkt.
Men septum är desto värre och de kan jag tipsa om att ta när säsongen är över. För de är riktigt äckligt och gör ont att vara snorig i början när man gör septum.

Jag är desutom snorig året om (tror jag är allergisk mot min hund, men what ever) och de gör riktigt ont när snoret kommer in i själva hålet.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mjioo
0

när man är allergisk så är det enklare att bli känslig emot andra saker också, därför håller jag med de andra med att vänta tills det inte är så mycket pollen, det är jobbigt om du får en infektion och det är onödigt att utsätta sin kropp för så mycket påfrästning. pierca dig när du är mindre känslig och låt den läka i lugn och ro :)

[tiiia]
0

den stör mig när jag reagerar på pollen kan jag lova :S kan bli lite "rinnigt" och försvåra läkning om den är nytagen precis :S

Liss
0

Min blir tyvärr inte helt jätte bra alls verkar det som. Eftersom de vart två hål på ena sidan har de blivit en bula med ärrvävnad och den gör skit ont hela tiden. Så vet inte riktigt om jag orkar ha kvar den så länge som jag tänkt.
Och att vara snorig jämt hjälper knappast:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

troxin
0

tack för alla svar.. nu har jag fått lite mer kött på benen.. får se om det blir någon piercing till vintern…