Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 19218 ggr
[Mova]
0

tatuering under foten

Går det att tatuera under foten, alltså på fotsulan? eller är det förtjock hud där, slits det mycket, eller kommerdet bli svårläkt eftersom man går på fötterna hela tiden? vill nämligen ha mitt nästa projekt under foten om det nu skulle gå :P

mjioo
1

ja det går att tatuera under foten! såg en tuff bild på en med bush på fotsulan :P

dock ve jag ingenting  om läkning mm under foten..

svartelbas
2

jag ville en gång tatuera mig med ett motiv som gick in under foten, men tatueraren jag pratade med ville inte göra det eftersom det slits så mkt under fötterna. han menade att det knappt är lönt eftersom det kommer att slitas bort hela tiden och man måste göra om det gång på gång… så jag gjorde aldrig det och har inte forskat mer i det, men så sa han iaf..

Liss
0

Jo de går, men fötterna slits jätte mycket. Eftersom vi går på fötterna hela tiden och byter skor och strumpor och går barfota osv osv så byter de skinn där jätte ofta eller slits ner på de sättet som om man kör med en fotfil. Så tatueringen kommer nog inte bevaras allt för länge tyvärr.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Mova]
0

Går det inte att köra väldigt väldigt djupt? då kanske den sitter längre?=)

mjioo
0

#4 nej eftersom då kan du få fula ärr ;) men sen beror det ju på vart under foten den ska sitta också.. jag är tex hålfot så jag går inte på hela fotsulan tror en tatuering skulle klara sig ganska länge där jag inte går.

men gå till en studio som kan titta lite på dina fötter och fråga :) men du får vara beredd på att det är en sån tatuering som du måste fylla i.

Liss
0

Ja i hålet där kan de ju säkert hålla sig lite längre iaf, men jag skulle dock dö av att tatuera mig där.. eller ja, den skulle inte bli så bra när jag ryker hela tiden;)

[jenkass]
0

tror inte det håller så länge.. det blir nog att du får fylla i rätt kontenuerligt
här finns en bra länk som visar hur det slits på fötterna: http://www.bmeink.com/hand126.html
sista bilden på: http://www.bmeink.com/hand127.html

[Mova]
1

Jag var och prata med tatueran och han sa att det tyvärr inte skulle funka, för att det var som att kasta pengarna i sjön :( han sa att de försvann på ca:1 månad.. och med dom bilderna ser man ju verkligen hur fort det försvinner :( det var lite synd, för annars hade det nog vart en super ide' :D

[jenkass]
0

ja verkligen tuff ide! du kanske kan tänka om lite och göra ovanpå foten ist. ? jag tatuerade mig igår på foten å jag kan säga dig att det gjorde svinont längst neråt fotsulan! :P

danino
1

färgen går bort väldigt fort! min kille har en under foten den syns knappt längre

Asa-N
0

Bara tanken på att tatuera i hålfoten får mig nästan i panik-tillstånd *S* jag är så vansinnigt kittlig under fötterna så jag får panik bara något tar tag om vristerna på mig *S*

misstanja
0

aj aj aj,vågar du?det gjorde nog så ont på "vanlig" hud.
Finns bedövnings salva EMLA,kanske funkar det?

mjioo
1

#12 man ska inte använda bedövningssalva när man tatuerar sig då det förändrar huden. om man inte törs tatuera utan bedövning så borde man vänta eller låta bli.

Liss
0

Håller med mjioo. Bedövningsmedel oavsett är dåligt iom tatueringar eftersom de bara påverkar dåligt. Om man tar tablett form förtunnas blodet och du blöder mycket mera och gör jobbet svårt. Om man tar salvform så blir huden annorlunda och de blir på så sätt svårt för tatueraren att arbeta också. Efteråt kan tatueringen bli annorlunda också eftersom huden då går tillbaka.

misstanja
0

Tack,vad bra att ni visste!! Då vet jag att inte använda det,för det hade jag kanske gjort.

[tiiia]
0

På en dansk tatueringssida (säljer maskiner, färg mm) jag hittade fanns det bedövningssprej, är den också så tror ni?

mjioo
0

#16 mycket möjligt att den är sån ja, jag har inte testat och vet inget om den så jag kan inte säga nåt men jag tror det är som många andra saker att de vill tjäna pengar. såg på en dokumentär en gång där en fransk tatuerare berättade att de inte använder bedövningsedel just för att de inte är utbildade och inte få använda det.. jag tror att allt handlar om okunskap när det gäller sånt och ingen kan veta säkert vad som händer med huden när man har bedövningssalva på och tatuerar sålänge man inte "forskat" i ämnet vilket jag inte tror att de på den danska sidan gjort.. men det är ju bara vad jag tror. det är upp till var och en om man vill använda sånt men jag rekomenderar att man inte gör det. om man så gärna vill tatuera sig så kan man gott klara lite smärta, det är nåt som ska sitta hela livet och det är inte livsviktigit att man tatuerar sig.

oj vad långt det blev :)

Karmatarerskanise
0

Äh, vill man bli fin får man faktiskt lida pin :) Det är ju hela grejen med bodymods, att tåla smärtan, och till och med gilla den ;) Man ska förtjäna dom haha :P

misstanja
0

You right! fjantig va jag då,får skärpa mej.T