Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 1532 ggr
jule
0

Tattuera över ärr

Är det nån som vet/har erfarenhet av/ om det går att tattuera över ärr? Typ få dem att synas mindre menar jag då.

mjioo
0

ja det går att dölja ärr med tatuering i många fall, det beror ju helt och hållet på hur ärret serut, finns en hel del tuffa tatueringar där det harblivit mer effekt just pga av ärret. det bästa är att gå till en studio och visa ärret och fråga om man kan dölja det med en tatuering.

jule
0

#1 tack!

Mia-
0

Jag har tatuerat över ett ärr som jag har på magen och det syns nästan inte alls nu.

Liss
0

Jo det går. Men man bör gå till en bra tatuerare. För ärr brukar antingen vara tunnare hud eller förtjocknad hud. Och då måste tatueraren veta hur han ska handskas med det. Om de är tunn hud är de lite svårare att köra med nålen över. Men som sagt, en duktig tatuerare vet vad han/hon gör.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Linn
0

En jag känner hade ordentliga ärr som var ganska utstående på sin arm, självförvållade och dom syntes verkligen och hon skämdes jätte mycket för dom. Hon fick någon salva för att få ärren att lägga sig ner, dock syntes dom fortfarande väldigt tydligt. Efter behandlingen med salvan gick hon till en tatuerare i Göteborg som gjorde ett ruskigt bra jobb på hennes arm! Jag ska se om jag kan hitta en tidigare tråd här om att tatuera över ärr, jag tror jag la upp en bild på hennes tatuering där…

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

minja
0

Jag har ärr på magen som jag vill dölja, men dom går inåt. Går det att göra något åt det då? Hade typ tänkt ha en stor blomma eller något över.

Liss
0

#6 Om du som sagt går till en duktig tatuerare som vet vad han/hon gör så ska de nog gå. fråga:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mjioo
0

#6innåtgående ärr och blommor-kombon kan bli rejält snyggt kan jag tänka mig. sett en bild på en tatuering på just innåtgående ärr på mage på en spindel då "tassarna" satt i ärren och det blev en sjukt snygg 3d-effekt.

försök hitta nån som har lite erfarenhet när det gäller ärr då kan du helt klart få det du önskar, antingen dölja så gott det går eller ta vara på effekten,

Tejos
0

Jag är nybliven mamma med en ruskig massa bristningar/ärr på magen. Såg på "Unga mödrar" -en dansk serie och där var det en tjej som gjorde en rejäl svanktatuering över sina bristningar…