Nitimplantat?
Jag är mycket intresserad av inplantat av nitar och undrar om någon har det här inne?
Jag skulle vilja ha det som man sedan kan byta själva niten på när man har lust till det.
Om man har ett sådant implantat hur ser det ut om man vill plocka bort det efter några år?
Skulle vilja ha ett lixom en bindi mellan ögonen.
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
Menar du dermals? (finns en artikel om de på startsidan) då är det som en platta man sätter under huden och själva smycket är över huden, då man kan skruva bort den och byta till nått annat.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Det är dermals du snackar om antar jag.
tipsar om att kika bland artiklarna.
≧◔◡◔≦
Ja det kanske det heter. Har ingen aning. Den artikeln måste jag läsa.
Ja det är väl en platta med en gängad tapp som sticker ut ovanför huden som man kan gänga av och på de "nitar" man vill ha.
*springer och läser*
Mvh
Marika "Ioma"
det lär bli ett litet ärr efter och jag tror inte det är en bra idé att byta såna själv, speciellt inte i början då det blir mycket påfrästning på och det kan göra att kroppen stöter bort den.. sen vet jag inte om sverige har kommit så långt i dermalvärlden så att man börjat med nitar utan jag tror det fortfarande är så att det är en liten pärla eller bara blank rund platta… fråga runt lite i studior så får du nog bra info om vart du kan göra det också och då kan du fråga om placering också.
Ska höra med kompisens kompanjor på www.PRIMETIMESTUDIOS.se framöver.
Vet inte om han håller på med annat än "vanliga" piercings eller även implantat av olika slag.
Mvh
Marika "Ioma"
De finns lite olika grejer för smycket på internetsidor har jag sett. (kan dock inte säga vilken sida) Och där finns de åtminstone koner, men har inte sätt nitar.
När den är läkt kan man mycket väl byta själv.
#7 men det rekomenderas inte ;) då det kan sitta väldigt hårt är det bra om någon med erfarenhet hjälper en.
jag får inte loss mina pärlor på dermalsen, de sitter stenhårt, så det känns bäst att byta dom hos en profisionell . :)
Aha jag hade velat kunna byta dem när jag vill, efter humör typ….
Vad finns det för olika utbytbara smycken till sådana?
jag är mycket för swirls osv men det kanske inte finns sådant?
Mvh
Marika "Ioma"
#11 det går nog att byta själv utan problem om man har nitar på men i början får man inte så stora grejer på så då är det lite knepigt, har ju inte kommit igång så mycket med dermals i sverige än..
jag vet inte vad det finns för smycken till såna, har inte letat runt så mycket men kan tänka mig att du kan hitta en hel del på utländska sider, speciellt ifrån usa. om man har tur så kan vissa studior köpa in sånt åt en också.
Jao, sitter dem stenhårt bör man gå till någon som vet vad den gör. Man bör ju inte göra något som kan skada. Men annars ska man ändå kunna byta själv eftersom de bara är överdelen som skruvas bort och inget annat rörs. Men klart de alltid är bäst att gå till en erfaren.
#12 det som skulle kunna röras är allt innanför huden åt sidorna.. och då skada där det håller på att läka, man ser ju inte hur mycket det läkt innanför..
Men sitter de så jäsikens hårt i gängorna?
kan man inte göra något så de inte sitter så hårt om man vill byta då?
Visserligen så har jag ju vännerna på www.PRIMETIMESTUDIOS.se i närheten men är ju trist om man inte kan byta soom man vill själv.
Mvh
Marika "Ioma"
#14 jodå det går att sätta de lösare men jag är tveksam om de gör de med första smycket eftersom det är en sån liten del, man vill ju undvika att pilla där så mycket som möjligt också i början och då är det bra om smycket sitter där det ska. men sen när det har läkt så man man säkert ha det så löst man vill sålänge man har koll på den så att den inte lossnar när du sover tillexempel, om den sitter löst.
Nä första smycket måste ju sitta ordentligt o det förstår jag om man måste låta proffs byta när det e dax…
Mvh
Marika "Ioma"
#13 Jag säger ju att man kan de, när de är läkt. Inte dessförinnan. Första gången får man väl gå till den som gjort den helt enkelt. Och den som gjort den kan även avgöra om den läkt bra. Därefter kan man byta själv och de rör sig inte eftersom den är fastläkt som ett ankare, hur tror du annars ett "proffs" kan byta utan att de rör sig? Dem lär inte byta fören de är läkt heller.
jag har själv inga dermals å känner knappt någon som har det heller, därav inga erfarenheter utav det. Men jag kan tänka mig att det är precis som kulan på ett piercingsmycke, på en ny piercing sitter oftast kulan skithårt åtskruvat medans det på smycken som man byter själv inte lika hårt (om man inte drar åt med tång då vill säga) Så jag tror att första gången man ska byta dermalsmycke så kan det vara lite svårt, men har man bytt en gång själv så sitter det inte lika hårt sen… Och som med vilken piercing som helst så ska man ju inte byta smycke förrän det är helt läkt, detsamma borde gälla dermals etc.

Jag skulle nog inte våga byta kula på min dermal anchor själv. den sitter hårt o det är svårt att "hålla emot" när man skruvar. Vore hemskt om plattan flyttar/vrider på sig eller, gud förbjude, hela skiten smiter iväg under huden.. en vän var med om det. Det är nog bäst att överlämna den här biten till piercaren.
Ah fanken.
Ja då kanske det inte är något för mig då jag är väldigt ombytlig när det gäller smycken och vill kunna byta när jag vill smidigt.
Har funderat på pierca ögonbrynet men det är inte så snyggt när man har glasögon.
Vi får se vad som sker. Nu vet jag lite mer om det i alla fall.
tack så mycket för all info ni gett mig!
Mvh
Marika "Ioma"
För mig låter de ändå konstigt att man inte skulle kunna byta överdel precis som på alla andra piercings. Som sagt, första gången sitter den möjligen hårt som tusan eftersom dem dragit åt den med tång. Men de är fortfarande ett smycke med "plupp" som man kan byta, och då ska man kunna gör de själv när den är fullkomligt läkt. Rör den sig under huden för att man byter kula så är den inte läkt.

#21 En dermal är inte riktigt som alla andra piercings. Läkt eller inte, råkar man ta i för mycket kan den flytta på sig.
#22 Jag vet vad en dermal är, har skrivit artikeln om det på startsidan;) Men jag påstår fortfarande att man ska kunna byta plupp eftersom en dermal är fastankrad i kroppen när den är läkt. Och ska då inte flytta sig.
Som sagt, hur gör artisterna annars när dem byter, om inte skruvar av den?
#23 håller emot så det innanför inte kan flytta på sig kan jag tänka mig..
Men varför skulle man inte kunna hålla emot själv på samma sätt som proffs gör det?
Mvh
Marika "Ioma"
Ja, det ska man kunna göra. Behövs det ngt speciellt för det så kan man säkert köpa det. Jag känner en som bytar själv.
självklart kan man lära sig göra det så som proffsen gör det men som jag skrivit innan så är det ju bra om de gör det först så man får se och känna hur man ska göra. man lär sig bäst när någon visar..
#27 Ja så klart. Man måste ju först lära sig :)
Ja som jag sagt hela tiden, så får man gå till artisten som gjorde den- för att byta allra första gången. Efter de är det självfallet att man ska kunna byta sitt smycke själv. Och självfallet ska man inte vara tankelös utan ta de försiktigt som med piercings.