Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 3706 ggr
Beafer
0

Ny metod för piercing av navel.

Tänkte kolla om det är någon mer en jag som har hört om nya metoden att pierca naveln? Jag fick agera spion här för nån dag sen. Blomdahl eller vad dom heter har börjat utbilda i att pierca navel. Dom använder engångs förpackningar med tång och grejer. Man sätter på en behållare på ena sidan av tången och i den sitter smycket och kanylen. På andra sidan sätter man en annan behållare som "tar emot" kanylen. Tyckte det verkade hemskt bökigt. Hon tappade tillomed grejerna när hon skulle försöka fixa fast behållarna :S

Liss
0

Jag börjar bli lite sur mot Blomdahl känner jag. Dem verkar inte stå för någon seriositet öht.

De du menar är en pistol va?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Beafer
0

nej, det är ingen pistol. det är som en vanlig tång, fast i plast. riktigt skrangligt måste jag säga! sen är det som en knapp på ena behållaren som man trycker i kanylen+smycket med. förstår inte riktigt hur dom ska se om det blir rakt heller :P svårt att förklara såhär över internet hur den ser ut. ska söka lite på nätet och se om jag hittar någon bild.

Beafer
0

http://www.blomdahl.com/pdf/cataloge_se.pdf på sidan 21 finns det bilder!

Karmatarerskanise
0

Det är en pistol enligt mig

Beafer
0

ja, på sätt och vis kan man väl säga det. men hålet görs med en kanyl iaf.

Karmatarerskanise
0

Jo, men i en pistol?

Beafer
0

näe, det är ju som en vanlig tång som piercare använder. men man fäster behållaren med kanylen och smycket på ena sidan. det ska tydligen vara mer hygieniskt eftersom att man aldrig behöver ta i kanylen eller smycket. förstår inte riktigt vad dom menar med det med tanke på att alla grejer i studio är steriliserade och man har handskar :P

Telefonkontakt
0

Inget från Blomdhal är seriöst, och man räknar även deras navelpiercingssätt som pistol, även fast det inte är riktigt det. Sen så är de inte anpassade efter att man har olika navlar och är inte så rent heller för del delen, och precis som med deras öra och näspistoler så läker det inte alltid så bra och ger oftare fula ärr och andra besvär än om det urförs med kanyl för hand hos piercare.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Beafer
0

nej, tyckte iaf inte att det såg nå vidare bra ut ;D däremot så måste det ju vara skapligt rent eftersom att allt är förpackat i engångs förpackningar. sen försökte tanten påstå att det va ju mycket bättre att ta hos dom för dom va ju faktist utbildade. "om man går till en studio så har ju dom bara vart lärling hos någon". haha ;D

Telefonkontakt
0

#9 Lärling är så mycket bättre än skolbenken. Haha

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[slo]
0

#9 Visst är det lustigt hur hjärntvättade folk kan bli… Det är väl inte speciellt svårt att inse att alla som "kan något" förespråkar piercings gjorda för hand med kanyl i en studio av en som gått som lärling, typ :)

Vilken lustig mening det blev :P

mjioo
0

de har funnits väldigt länge och kallas för pistol, även om man inte tar i kanylen så borde de ha handskar på sig eftersom man antagligen kommer ta i naveln, man ser inte heller riktigt vad man gör när man använder en sådan som man gör när man håller i kanylen och det är mer "fritt" en piercare kan alltså anpassa piercingen efter naveln. folk borde undvika att pierca sig med en sådan så det inte blir populärt..

Beafer
0

#10 och #11 jag fick typ bita mig i läppen för att inte börja skratta åt henne.

#12 en sålänge har jag bara sett ett ställe här i stan som gör det. tror inte att det kommer att bli stort här, med tanke på hur populär våran "riktiga" studio är. dessutom var det dyrare där också. dom försökter dock med 20% avdrag på piercing nu i början. sen kan jag säga att även om grejerna skulle vara renare en dom i studio så skulle jag aldrig sätta mig i en smink/parfymbutik och pierca mig. det känns inte speciellt sterilt ;D

mjioo
0

#13 panache kör ju med 1kr för en piercing men smycket får man betala och det kostar några hundra. det är ju så att det redan finns många smink/parfymaffärer som piercar navel, öra och näsa så om det blir populärt skulle inte förvåna mig, det borde finnas mer information om piercingar.

Liss
0

Jag förstår inte varför man ska göra de så mycket krångligare med pistoler och kanyler så dem inte syns etc. etc. Varför inte göra med en vanlig kanyl, på ett vanligt vis. Då man faktist ser vart de hamnar och hur det blir, då man faktist kan reglera mycket bättre. Då man faktist är HELT säker på att de är sterilt när dem köpt sterila engångsgrejer och har handskar iaf.

Jag tror inte ett dugg på det där. Och att dem skulle vara utbildade. Visst de är väl deras egna lilla utbildning. Vad nu den säger om saken. Undra hur mycket dem vet om komplikationer osv. Medans en lärling har sett olika accpekter genom jobbet och olika kroppar och händelser.

Beafer
0

#14 what? vad är det för sjuk grej egentligen?? en sålänge finns det bara på yves här. eller ja, dom piercar ju öron och näsor lite här och var också.

#15 jag håller med. ville bara motargumentera hela tiden när jag stod där och pratade med henne. men det kunde jag ju inte eftersom att jag skulle spionera ;D

mjioo
0

#16 det läskiga är att det lockar folk.. sen är ju göteborg ganska stort så det är inte så konstigt att sånt sprider sig.. usch.

NikitaOMichellin
0

Jag har piercat mig i naveln med blomdahl :p

Trollhassel
0

Jag har också piercat mig i naveln hos blomdahl. Hon hade det jättesvårt att sätta dit tången för att hon sa att jag hade f"ör lite hud" (?). Det skulle ha gått jättebra att pierca sig så det gamla hederliga viset men nu blev det där. Hon gav mig några tvättsavetter med 70% alkohol som hon sa åt mig att tvätta med två gånger om dagen. jag fick exem på hela magen efter det och när jag gick till läkaren så sa han att det inte är ovanligt att man inte tål så stark alkohol upprepade gånger på huden. Har hört från flera att de har fått problem. För övrigt läker piercingen som den ska, läksmycket är väldigt praktiskt och jag är förhållandevis nöjd när det nu är överstökat, men med facit i hand så skulle jag nog gått till någon annan.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

mjioo
0

#19 läste om dedär tvättservetterna men 70% alkohol visste jag inte att de innehöll! helrt galet. det står på deras sida att man ska använda tvål och vatten eller såna.. verkar som om de bara vill tjäna pengar på all skit de gör..

Liss
0

Att använda 70% alkohol på ett öppet sår låter verkligen som okunskap för mig. Som sagt, dem vill bara sälja sina "quik fix" grejer.

Beafer
0

#19 ja, där ser man ju vad dom hade för nytta av "utbildningen" om dom inte ens vet att det inte är bra med 70% alkohol på en piercing :P

Karmatarerskanise
0

:P

Zandra---83
0

Det där är pistol för mej, men jag tycker om deras smycken (om jag vill ha något till öronen). Men skulle aldrig pierca mej på det viset.