Äntligen bokat tid!
Idag var jag och bokade tid för en tatuering som jag grunnat på länge.
För 6 år sedan gjorde jag ett sirligt och mycket feminint blommotiv i ländryggen. Mycket nöjd!!!
Jag bor i Malmö och tänkte anlita samma tatuerare som jag hade förra gången, men det sket sig!!! TattooWorld har lagt ner här och jag vet inte var jag ska hitta Calle som var så bra.
Hittade istället Liz Tattoo & Piercing på Karlskronaplan, hon verkade cool, så jag bokade min tid … 16/6 ska jag dit.
Nu kommer vi till problemet!
Jag tänkte fortsätta med blomstermotiv och nu ska det vara högt på ryggen eller nedanför nacken om man hellre vill säga så :) Det ska vara söta bulliga blommor, typ körsbärsblom i knalligt rosa och vitt. De ska symbolisera vår lilla familj, alltså en stor blomma för mig själv, en mellanstor för min son och två mindre för mina illrar.
Är det någon som vet var jag kan hitta snygga bilder på den typen av blommor så får ni gärna tipsa mig. Eller ännu hellre om någon här är en fena på att rita så är jag evigt tacksam för förslag :)
har du kikat bland länkalternativen vi har? (längst upp på denna sida, finns en kategori som heter tatueringar - bilder) annars är det väldigt lätt att söka via google på bildsök t.ex. Annars ritar nog tatueraren upp det ganska lätt åt dig :)

Oh tack Jenkass! Jag har helt missat länkarna.
Hittade en uppsjö av blommor och har sparat hela skrivbordet fullt
.
Problemet löst!!! hi hi.
toppen! ska bli kul att se resultatet sedan :)
Ja jenkass har ju redan hunnit med att tippsa:) Hoppas du hittat något bra. Körsbärsblommor är himla fina:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

jättefin! vart har du tänkt placera den?
Calle har flyttat till göteborg och tatuerar där nu, min bror är hos honom titt som tätt :D

#6 Som jag skrev innan, precis nedanför nacken ska den sitta.
Men nu dyker det upp andra tankar… Kanske min äldsta iller Ida, ska få en egen blomma och ett tassavtryck på mitt vänstra bröst. Jag har tagit ett foto på hennes tass och ska höra med Liz vad hon säger om saken. Kanske ska ha med en valptass också :)
Just där på bröstet har jag tagit bort en gammal ful fjäril, så där är lite pigmentförändringar. Hade liksom ändå tänkt sätta något nytt där. Kanske lika bra att göra det på samma gång, när jag ändå sitter där och plågas, he he.
#7 Ja det är ju typiskt, när man hittar en bra, noggrann och effektiv tatuerare…. så flyttar han. Attans också!!! Tack för info, Peaches :)
#8 lugnt. tror att det heter wicked tattoo nu också, så bara googla på det :D
lycka till med tatueringen :)

5 dagar 3 timmar och 1 kvart kvar.
Dagarna segar sig fram. Tror att jag ska ta en tur ner till Liz och se om hon har ritat upp något än och diskutera tassavtrycket.

Var hos Liz i onsdags. Jag visade en bild jag tagit på Idas tass och det räckte tyckte hon. Lätt att rita av, så det lär bli en blomma på tutten också med ett tassavtryck på ena kronbladet :) Jag hade även funderingar angående konturerna. Svart känns lite för hårt, så jag funderade på en mörkröd kontur istället, på de intensivt rosa blommorna… Vad tycker ni?
Tassavtrycket vill jag egentligen inte heller ha i svart, kanske mörk turkos….? Hmmm? Det börjar ju närma sig nu, mindre än 3 dagar kvar, så jag får snart ha funderat färdigt!
#11 jag tycker absolut att du ska undvika svarta konturer, jag tycker att det är jättetrist på blommor.. man kan ha samma färg som på blomman fast lite mörkare som konturer, detsamma gällerbladen, dåkan jag tänkamig att det blir skitsnyggt med mörkgrön kontur och tassen kan du ju ha i vilken färg somhelst sompassar tillblomman :) tycker jag iaf.
Jag tycker det är snyggt med svarta konturer.
Men om du inte gillar det så ta några nyanser mörkare bara

Japp, det får bli så! Några nyanser mörkare konturer och tassavtrycket i turkos eller om det inte kommer att synas så bra kan jag tänka mig en gråblå nyans.
Tack för tipsen tjejer :)