Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 4550 ggr
Frasis
0

Hundra frågor om näspiercing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa :)

Jag gjorde min forward helix piercing för lite mer än 3 månader sedan nu. Den vill inte riktigt läka men inte så konstigt när den sitter som den gör. Inte smartaste som första piercing kanske :P

Men nu var det ju inte det jag skulle skriva om utan att jag är otroligt sugen på att pierca mig i ena näsvingen. Jag undrar om det är någon här som har en sån piercing och vad dom kan berätta om sin.

Vilken tjocklek är det på smycket man får när man gör den, mycket problem med läkning, får man välja direkt om man vill ha en liten sten eller måste det vara en kula från början?

Sen undrar jag oxå om det syns mycket när man inte har smycket i eller efter att ni pensionerat er piercing? Jag vet att man inte ska tänka så mycket på att det blir ett ärr efter och att det dessutom blir olika på alla. Men ändå kul att veta :)

Jag bifogar även en bild på mig så får ni säga om ni ens tror att jag skulle passa i en näspiercing :P

[jenkass]
0

jag har i näsvingen, dock tog jag inte på någon studio men jag tycker att det finns mycket bra info skrivet på tribes hemsida. Vet inte vad som är standard storlek för näsvinge, men vanligtvis brukar det vara 1-1,2 mm kan jag tänka mig. När det gäller smycken så finns det inte alltid ett stort utbud utav läkningssmycken, olika från studio till studio, men sedan när det har läkt så finns det massvis med fina pluppar å diamanter m.m. att välja på :) Jag brukar ta ut mitt smycke om natten å när jag är hemma å är "sleten". Och det syns bara om man tittar efter att det är ett litet hål i näsan, så det är ju inget som "stör".

och jag tror du skulle passa i näspiercing! :) Det är en väldigt fin och samtidigt lite diskretare piercing.

Liss
0

Tvätta din helix noga:) Hoppas den reder sig.

Jag har haft en piercing i näsvingen sen jag var 15 år. Har dock tagit bort den nu, eftersom den inte riktigt passa när jag har i septum också (delen mellan näshålen).

1.2 mm är det vanligaste i näsvingen. Men man kan naturligtvis göra den större om man vill ha större smycken osv. Men 1.2mm gör de lite mer diskret vilket dem flesta brukar sträva efter i näsvingen.

När man piercar sig på studio har man nog inte jätte många allternativ på smycken. kan möjligen vara mellan ring och vanlig stav med plupp. Men sen finns de som sagt mycket att välja mellan.

Läkproblem har du bara om du missköter den. Tvätta två ggr dagligen med en bra produkt som inte torkar ut så blir de perfa. Viktigt är också att inte peta på en piercing med fingrarna eftersom de tillför så mycket bakterier.

På mig syns de ett litet minni hål nu när den är borta. Lustigt nog tog de bara 2-3 dagar tills jag inte fick i den längre. Nu syns de bara en prick. Men jag har väldigt bra läkkött också.

Tycker de ser ut som du skulle passa:) Dem flesta passar nog i näsvingen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Mischa
0

Jag tog min hos en frisör när jag var runt 16 tror jag, det är inget att rekomendera!

fick vackra infektioner i tid och otid och var nära på att bara plocka ut skiten.

≧◔◡◔≦

Zandra---83
0

Jag gjorde den som min första piercing (för typ 5 år sen) och jag kan inte ha min ur för länge, max ett dygn innan jag får problem med att få i den igen. Men den var nog den som läkte bäst på mej.