Buhu för mig =/
Jag är livrädd för att ta ut min priercing i tungan, för jag tror inte jag kommer hitta hålet eller nåt… men jag måste… för jag ska på MRT-röntgen :(
golf.ifokus.se
Men det där hjälper nog din piercare till med isf. Det borde ju inte vara några problem?
/Christine

Men orka åka till piercaren, sen till sjukhuset, sen till piercaren igen. Min plaststav som jag har hemma är typ dubbelt så lång som den jag har i nu också :S
golf.ifokus.se
Jag tror inte de är någon fara, ska du se!:) Du får föra staven längst med tungan och så pluppar den säkert ner lite dit den ska. Slappna av.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
det är skitlätt att hitta igen om du känner med staven längs med tungan och plaststavar klipper man av i rätt längd och gängar om med kulan :) om du är nervös så kan du åka till en piercare några dagar innan och ta ut den och sätta i den där så du har nån som kan hjälpa dig första gången. jag hade ute min stav i 2timmar och fick i den utan problem igen, dock är den litelite töjd men du kan vara lugn om den är ute ett tag iaf :)
Bara slappna av i tungan. Jag var också skitnervis första gångerna, men det gick bra alla gånger :)
Lugn bara lugn, det är busenkelt. Tungan är ju rätt "styv" ändå, så det går av sig självt med bytet. Testa med att dra ut den en mm, innan du för tillbaka den igen, så gr du så med större avstånd så känns de nog bättre, just för den egna orons skull ska du se ;)
Paulina

Jag tror du kan sätta tillbaka den sen, nu när jag var in på operation i måndags fick jag ju inte ha min i och eftersom jag mådde så dåligt av narkosen så blev jag kvar lite mer än ett dygn på uppvaket, men jag hade inga problem att hitta hålet och sätta i den igen när jag kom hem 1,5 dygn senare. Så jag tror du kan sätta i den igen efter att du varit på röntgen utan problem, visst det är ju olika från person till person hur länge man kan vara utan innan den ej går att sätta i igen, men jag tror det är lugnt.
#7 hum om jag har förstått det rätt så ska hon ha en plaststav i under röntgen så på så vis är det nog inga problem :)
men klipp av staven i rätt läng och gänga om och ha någon nära dig när du byter stav ifall du skulle bli för nervös. det kommer gå skitbra! då kan du passa på att göra rent den staven du har i ordentligt också :)
#7 Min som jag haft nästan 10 år växte ihop på ett dygn.

#9 Jaha okej, då kanske jag hade extrem tur som kunde ha det ur så länge. I och för sej hade jag använt våld om jag hade behöft för att få dit den igen ;) det har jag gjort x antal gånger med den i näsan då jag haft ringar som är smalare än normalt. Men som sagt kaske hade jag tur som inte hade några problem alls att hitta hålet igen.