Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3568 ggr
Musiken
0

Prick-tatuering

Ar det nagon har inne som har provat att tatuera sig med prickar, som de gor i asiatiska stammar?
Jag har inte den blekaste aning om vad det heter pa svenska, men det hela gar ut pa att man "hackar" in blacket i huden med en vass pinne och en liten liten hammare. Min tatuerare har gjort en sadan tatuering pa sig sjalv pa halsen, och jag kanner sjalv att jag garna skulle vilja prova pa det, dock inte utan att forst fa lite information om hur det kanns (gor tydligen mycket ondare an en vanlig tatuering) och om det finns nagon i Sverige som gor dessa sorters tatueringar.

Beafer
0

en bekant till mig ska göra det :) verkar riktigt coolt tycker jag.

Musiken
0

Oh! Vet du hos vilken tatuerare, vad for motiv och hur mycket det gar pa?

[jenkass]
0

tekniken kallas för tebori

Zandra---83
0

Men gud det låter häftigt och intressant ju. Jag skulle gärna vilja se bilder på det om det är någon som har det. :)

Musiken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ingen bild pa hur man gor det, men alla tatueringarna pa halsen har Colin (min tatuerare) gjort pa sig sjalv med den tekniken. (kanske inte syns sa bra.. menmen)

Satmaran
0

Jag såg det göras på tattoo expo här i Malmö, för några år sedan. En ung kille fick ett mönster runt handleden. 2 stora halvnakna polyneser, i princip satt på honom, medans den 3:e knackade in det med bambustickor och en träpinne!!!

Det såg plågsamt och svettigt ut ;)

Musiken
0

Hahah, jag kan nog tanka mig att det var det ocksa! Men det verkar ju sa haftigt, sa det ar nog forhoppningsvis vart att ha tva halvnakna polyneser sittandes pa en ;)

Beafer
0

#2 ingen aning. kan fråga nästa gång jag träffar henne :)

Satmaran
0

Jag har ramat in dessa vackra tatuerade Tahitier och satt upp dem ovanför sängen ;)

Satmaran
0

Ursäkta blänket! Men man kan nog se ändå.

Tycker att de är så otroligt läckra!!

Hittade bilderna i form av en vykortsbok i en erotisk kvinnoshop i köpenhamn. Jag blev så förälskad i dem så jag förstorade upp dem och ramade in dem. Nu har de hängt över sängen i 6 år.

Liss
0

#10 Smart och personligt iaf:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆