Tatuering på handleden.
Jag vill tatuera in texten "We are one" någonstans på kroppen. Och handleden känns finast. Men det känns inte allt för bra att göra den där med tanke på framtida jobb osv. Mamma är väl inte heller så förtjust i den idén. Vad tycker ni? Någon som har någon bra placering som förslag?
Tänkte du på undersidan handleden eller? Där är den rätt så dold och kan lätt döljas med ett armband eller liknande så det borde väl inte vara någon fara?
ja, precis :) jägarns, det har jag inte ens tänkt på :D du är inte dum du heller!
Det finns en tråd om just det, vad man kan dölja en tatuering på handleden med osv.
Och som sagt, det är ju bara att ha ett läderarmband över när de behövs. Och en liten text är väl inte jätte anmärkningsvärt ändå så att någon ska reagera.
Jag ska ju göra två fjärilar på handleden nu den 18:e juni. Och då har jag väl tänkt att ha läderarmbandet över om de är så. Men jag tror inte någon bryr sig speciellt ändå. I många jobb ska man även ha långärmad.
Och när du tatuerar dig ska du vara 18 år och då har väl inte Lotta något att säga till om? eller?:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#3 jag vet inte varför jag inte har tänkt på armband eller klocka. känner mig smått dum måste jag säga ;) nej, har jag väl bestämt mig har hon inget att säga till om. det är min kropp :) det är ju så bra för pappa ringde idag och frågade vad jag ville ha i studentpresent, men jag kom inte på något just då. så jag ska ringa han imorn och säga att jag vill ha en tatuering. får se vad han säger :)
#4 Haha jaa de tyckte jag lät spännande. Vad han kommer säga menar jag;)
Ähh.. inget att känna sig dum över. De är rätt svårt ibland att se dem enklaste lösningarna när man låser sig för något:) Vad står "we are one" för då?:)
#5 ja :) men han är rätt öppen för sånt. iaf om det är genomtänkt. det är till min familj och mina vänner för att jag känner mig som ett med dom. lite kortfattat sådär. sen är det även titeln på en kiss låt som typ menar detsamma :)
är det en "liten" text så kan du ju helt enkelt sätta din klocka över, (finns klockor med superbreda band
)
#7 hehe, ja dom skrev det längre upp :) kände mig lite dum då. världens enklaste lösning ju :)
Jag har en text på undersidan av handleden. =) Liten och diskret och dessutom vacker (i min mening iaf :P).
Och precis som tidigare nämnt. Känner jag att jag behöver dölja den är det lätt gjort med ett armband eller en klocka. Behöver inte ens vara något som är så pass stort att det täcker hela tatueringen för att den ska döljas, den "försvinner" med bara en lite nätt klocka med. ;)
Jag behöver nog dock två tjocka armband isf:)
#10 haha, ja dina är ju liiite större en min. dock planerar jag på att bygga ut med mer stjärnor sen. typ hela armen ;D
#8 ibland ser man inte skogen för alla träd som är ivägen :o)
#11 Tss.. hehe mm.. gör inte samma arm som jag bara;) Jag ska ju göra en halv sleeve (i framtiden någon gång) med negativa stjärnor du vet:P Då kan vi gå bredvid varandra med den yttersta armen full med stjärnor.. skit snyggt;) haha!
#13 haha :D det blir ju på vänsterarmen där den andra sitter :) ska bygga ut från den :) men du ska väl göra en halv sleeve uppifrån? jag ska göra nerifrån :)
#14 Haha jaa och jag ska göra höger arm;)