Felgjord tatuering - media
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2770408.ab
Vad tycker ni? Får hon skylla sig själv eller är det tatuerarens fel? Hon godkände tatueringen i spegel innan hon lät göra den.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Hahaha, vilken nolla! Är hon inte mer noggrann när hon väljer tatuerare får hon skylla sig själv!

Jag tycker att hon borde varit mer uppmärksam när hon godkände den.. jag tycker nog att hon får skylla sig själv, att tatueraren betalade tillbaka var bra, men jag tycker inte att han ska betala laserbehandlingen

hon får ju skylla sig själv!
//Wizy

Ja, även om han hade stavat rätt, så var den ju inte särskillt snygg inte…
Jag tyckte visserligen det var fräckare med "god". Lite motsatser :) Men själva helheten var väl sådär…
Man brukar väl kolla hur stencilen ser ut på kroppen innan man låter tatueraren börja? Sedan så ser man ju stencilen innan dess också. Tråkigt att det blir så, verkar inte vara en bra tatuerare heller.
Själva tatueringen var ju inte specielt snygg alls faktist. Men de var ju hennes val att gå dit och de var hon som gav sitt medgivande när hon kolla. Är man inte nogrannare får man väl skylla sig själv lite. Visserligen kan de vara svårt att se sin rygg sådär, men då får man kolla bättre- den ska trots allt sitta där resten av livet.
Visst är de bra att tatueraren betala tillbaka när hon var missnöjd. Men att han skulle behöva betala laserbehandling är att ta de långt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

dessutom är det ju egentligen inget stavfel utan ett annat ord. jag tycker det hade varit värre om det stod gdo än god t ex…. om hon nu kollat och godkänt har hon ju godkänt det andra ordet liksom. klart man måste kolla noga innan tatueraren sätter igång! när jag gjorde min basklav ändrade vi flera gånger efter att det var ritat på vaden för att det skulle bli som jag ville ha, fast det inte ens var nån detaljerad bild…

Måste säga att det är svårt att se i en liten "backspegel".
Det ser ut som du har sagt, för att du vill att det ska se ut så!
Dessutom är du i en stressituation, där du vet att det kommer att göra ont och mera ont!!! Dina sinnen är inte absolut inriktade på detaljer…. Det ska däremot din tatuerare vara!!!
Han eller hon ska vara lyhörd, noggrann och helst kontrollera med dig flera gånger under tiden som h. tatuerar.
Jag vet själv, att det är förbaskat svårt att hålla koll på vad de gör just på ryggen!!!
Jag skull vilja vara helnöjd, men är bara extatisk med vissa bitar…. andra detaljer blev ju bara shit!!! Speciellt hennes egna påhitt! Tur att den sitter på ryggen, så jag sliper reta mig konstant.
En tatuerare får inte göra stavfel. Dom ska kontrollera orden.
Men visst skulle hon ha kollat upp hur hans tidigare tatueringar sett ut.
Jag tycker också hon får skylla sig själv som inte kollade själv. Jag var rent petigt noga när jag kollade "mallen" Doc Forest hade gjort för min tatuering och jag dubbelkollade i spegeln, detta då han ju på min begäran hade ritat om tribal-strecken över och under blomman.
Sen kan jag hålla med om att tatueringen inte var snygg :o)

Jag tycker att hon får skylla sig själv, hon har godkänt det hela. Hon får väl ta den tid det tar att kolla i spegeln, han bad henne att kolla och hon godkände då tycker inte jag att han gjort fel…
Jag tror hon ångrade hela tatueringen och nu försöker slippa i från att betala själv…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Som jag fattar det är det hennes första tatuerung också? Då kollar man ju definitivt extra noga på allt, det gjorde iallafall jag…
"Med sig hade hon en detaljerad skiss som sambon ritat." - vem vet kanske körde tatueraren exakt efter den detaljerade skissen och blev tillsagd att göra det ? isf så är det ju inte tatuerarens fel?! Texten anser jag är slarv utav både kund och tatuerare, är han osäker så hade han kunnat skriva på en lapp och frågat om det såg rätt ut eller helt enkelt kunnat slå upp ordet för att vara säker på att det blev rätt. Men eftersom att tjejen dessutom godkände GOD och inte påpekade att det skulle stå GOOD så anser jag att det är lite slarv ifrån hennes sida också. För just när det gäller text så man nog vara lite extra noga.
Att hon fick tillbaka pengarna är helt korrekt tycker jag, men att han skall behöva betala hela hennes laserbehandling tycker jag låter lite skevt? Iofs så skall man nog inte säga för mycket, skulle man själv vara i den sitsen så kanske man skulle reagera likadant.
Men just nu så tror jag att jag personligen nog hellre tagit mina 4000kr och gått till en annan tatuerare och sagt att han skulle få de pengarna för att rätta till tatueringen och eventuellt tagit bort bara texten där det står god med laser för att sedan skriva in good.
Något man också måste fråga sig är nog om tjejen kanske helt enkelt inte bara ångrar tatueringens text utan kanske även tatueringen i sig? Kanske kom hon på att hon helt enkelt inte vill ha tatueringar innerst inne och tyckte att det var smidigare att tvinga tatueraren att betala hennes borttagning för att själv slippa? (bara en tanke alltså)
Sen kan vi ju spekulera bäst vi vill, för vi vet egentligen inte alls vad som hänt ;)
haha skrattretande nästan! Klart man alltid tittar efter hur skissen ser ut, dels för att placeringen ska vara bra å dels för att man ska se hur helheten ser ut. Så där tycker jag helt klart att kunden får skylla sig själv. Texten går dessutom att rätta till, så för mig verkar det som att hon ångrar hela grejen. Dessutom tycker jag inte att tatueringen i sig är speciellt bra gjord, konstiga linjer och "nybörjar"-skuggning.
nu har det kommit in fler.. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2776626.ab
Jag skulle aldrig tatuera mig utomlands.
Har några vänner som gjorde det då vi var på klassresa i prag. Minns inte om det blev bra eller inte men minns att jag tyckte det var dumt.

Jag själv är ju missnöjd med en del av min tatuering. Men eftersom att jag godkände skissen så får jag skylla mig själv. Jag tyckte dock att det såg bra ut då. Men men.. Inte kräver jag pengarna tillbaka eller laserbehandling 
Det är stjärnan som jag är missnöjd med, här är den uppritad (givetvis är det den otatuerade)

Och här är det färdiggjort (hela tatueringen är inte klar) Man ser att En av spetsarna är betydligt tjockare än den andre, sedan så är det för stort mellanrum mellan två andra taggar. (Svårt att förklara)
Dock efter att den hade läkt så hade en av spetsarna där nere flutit ut så pass mycket att det numera är en rund spets.. Har dock ingen bild på det idag.

tycker att hon får skylla sig själv, antagligen kollade hon inte på vad tatueraren har gjort innan så det passar hennes motiv och förklarade hon verkligen att det var good hon vile ha som betyder god och inte god som betyder gud? är ju lätt att ha lite fel uttal på de orden.. sånt får man vara noga med själv också.

Ångrar inte min men jag ska göra om den för den blev förstörd efter graviditeten. Hamnade bristningar i den så jag funderar på att täcka den med nått men ska vänta några år så jag vet om det blir några syskon eller inte!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
haha, det är ju komiskt, det som stör mig är att tjejen har samma namn som jag. Barnsligt, ja kanske ded =P
Men som Pekka och Pontus har skyltat:
"En snygg tatuering är sällan billig. En billig tatuering är sällan snygg"
Man måste vara noga med vem man väljer. Skulle aldrig falla mig in att låta en "strand-tatuerare" rista i mig.
Paulina
#17 Men herre min je^^ haha! så den såg ut!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tjejen i artikeln får ju skylla sig själv, vilekt jubelpucko. Och varför ta bort allt för 20-30000 kr? Ist för att gå till nån duktig tatuerare och fixa till den :O
#24 så står det hos den bästa tatueraren här i sundsvall också :p
#24 det är nog så sant som det är sagt. Såg en bra "skylt" hos Doc Forest när jag var o gjorde min också:
Det är aldrig för sent att göra en tatuering, däremot kan det vara för tidigt
Man ska aldrig ha bråttom när man ska göra en tatuering eller göra den på infall.