Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 13703 ggr
[jenkass]
0

Smiley/Scrumper?!

Någon som har en Smiley/Scrumper - piercing?
Hur funkar det när man äter mat och så?
Några problem?

Robinsnel
0

du får la prova ;)

vad är det för nåt?

[jenkass]
0

:P
man piercar strängen som är under överläppen

Stinko
0

Jag har haft en. Ovant i början då den känns väl då man pratar etc. Men det skall inte vara några större problem.

Min töjdes ut så pass att de inte längre såg bra ut dock, och många jag pratat med om just denna som haft den har haft detta problem. Alltså kan den vara svår att behålla på sin ursprungliga placering i och med att den utsätts för så mycket "slitage". Men det är sjukt fint, så den kan vara värd att ge ett försök. Skall göra om min då jag får ork. :)

Linn
0

Jag är ruskigt sugen på att göra en smiley! Sedan läste jag här om just detta slitaget ni pratar om och blev lite fundersam… Ungefär hur lång tid tar det för hålet att växa igen efter att man har tagit ut det efter en ev uttöjning..? Kan ju även använda det som argument till pojkvännen, att det är få som kan ha kvar den särskilt länge pga slitaget och att jag antagligen bara kommer ha den ett tag i sådana fall..

Men ursh vad jag tycker det är snyggt med smiley!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Karmatarerskanise
0

Ingen som kan visa bild? :)

Linn
0

Vad brukar nomal pris ligga på denna piercing?

Linn

[jenkass]
0

men det måste väl vara väldigt "bökigt" för piercern att komma under å pierca där eller? eller får man sitta å hålla upp läppen eller hur går det till? :P

Liss
2

sådär går de till:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
0

Så piercingen sitter alltså innanför läppen? Vad är det för mening med det?

Liss
0

Japp, den ser ut sådär:)

Jag vet faktist inte.. endel tycker de är snyggt och tycker man de ska man väl självklart göra de:) Men för mig känns de rätt onödigt eftersom den oftast växer/vandrar ut igen.

[jenkass]
0

#9 för det är så jädrans snyggt ;)

hmm.. kanske ska ge sig på en medusa istället.. :P

Liss
0

Jag vill också ha något mer, en monroe kanske.. Men vågar ju inte göra mer pågrund av jobbsituationen:P Vill ha venom me och industrial, men den gör väl inte så mycket kanske.

Stinko
0

Mitt hål har inte gått igen sig alls, det är fortfarande lika stort som då det töjdes ut. 2mm ca, skulle jag kunna tänka mig att det är.
Men då vet jag inte hur det är med andra som haft smiley, om det läkt ihop eller ej alltså…

paronskrutten
0

ajajaj, ser ut att göra asont

Helena

Stinko
0

#14: Nja, det var inte så farligt, det är trots allt knappt någon hud alls att penetrera. :) Övriga piercings känns mer, men det är ju min åsikt! :P

[jenkass]
0

*puttar*

[Mova]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev ingen bra bild, (tog med mobilen) Jag är jäkligt nöjd med smilyn, den har inte ens visat en tendens att vilja vandra ut på mig, Jag gjorde min hos lena på viking i uddevalla.. Hon satte den gaaanska långt in och tyvärr blev den liiiite sne, men det tänker man inte på =) i början kändes det som att överläppen stog rätt ut med det gjorde den ju inte :P sen har jag bytt olika storlekar på ringen, först hade jag en pytte liten som inte syntes, men nu är jag uppe i mycket större som syns hela tiden :) det som kan vara lite svårt för mig att äta är äpplen, eftersom ringen är så stor lägger den sig gärna uppe på äpplet. 

att ta själva piercingen kändes inte någonting alls, tror inte att man har så mycket känsel i tandköttet/strängen. denna läker också väldigt fort. =)

Karmatarerskanise
0

Skaver inte en sådan piercing väldans mkt på tänderna?

Visst är den häftig, men inget jag skulle göra då den sitter där den gör :)

[jenkass]
0

hur länge har du haft den?? fasiken va sugen man blir :)

[Mova]
0

Bild då jag hade liten ring. Hur länge kan jag ha haft den? hmm… (fick ringa en kompis och fråga) hihi  jag har haft den sen i början av oktober. alltså ca 4 månader =)

Karmatarerskanise
0

#20 Vill du svara på frågan i inlägg #18? :)

[Mova]
0

#18, nej på mig skaver den inget som känns/märks/syns, jag tycker att en Tungpiercing skaver och stöter emot tänderna mer :)

[Mova]
0

haha hera! vi skrev nog samtidigt :)

Linn
0

#17 vad kostade den hos lena? jag är sådär äckligt sugen på att göra den! :) kanske kan fjäska lite hos pappa när vi ska till tatuerings mässan i thn! :)

verkar 4a månader vara en lång tid att ha den? i artikeln står det ju att man inte kan ha den så länge…?

Linn

[jenkass]
0

vilken artikel? det är nog individuellt hur länge man kan ha kvar den, lika individuellt som läketiden är..

Linn
0

hmm… det var nog jag som blandade ihop det lite där… men jag har i alla fall för mig att ni (vem det nu var…?) sagt att man inte kan ha kvar den så länge…?

Linn

[Mova]
0

Min smily var lite arg i början, men efter en vecka kunde jag hålla på och byta smycken utan problem :) jag har för mig den kostade 350 kr hos Lena. Jag har inte haft något problem med att ha i den i 4 månader iallafall :P

Linn
0

lite arg? :S

Linn

[tiiia]
0

#28 chansar på att den var lite irriterad?

Liss
0

Jo de är nog alla piercings i början eftersom skinnet eller där den sitter inte är vant ännu:)

Och vi har ingen artikel om att en smiley skulle sitta kort tid?:)

[Mova]
0

#28 ja, lite irriterad :P

Linn
0

#30 som sagt, det var nog jag som virrade ihop det hela lite.. ^^ jag har i alla fall läst någonstans att smily inte sitter länge..

Linn

mjioo
0

det är väl mer att en smiley kan töjas ganska mycket och då väljer nog en hel del att plocka bort den ist..

Linn
0

ja, så kan det också vara. nu när tatueringen blir avbokad kanske jag har pengar att pierca mig på mässan… hmm.. tål att tänkas på.. min pv kommer dock bli skit sur.. Skrikandes

Linn

[slo]
0

Hmm, en tanke… Är inte så att den töjs pga tyngden på smycket? Isf borde man väl kunna ha en plastring i, så löser det sig fint? :)

Snyggt som sjutton e de iaf :) Synd att jag inte har nån sån sträng… Hmm…

mjioo
0

nej det är inte bara pga tygnden.. läppen rör sig när man pratar, äter mm och då "dras" den ju åt olika håll

Linn
0

#35 precis den tanken slog mig häromdagen! skrev aldrig ner den bara.

Linn

[Mova]
0

#36 och 35. inte på mig, jag har ändå en ovanligt stor ring i titan. men min överläpp är kanske annorlunda som inte drar med ringen hit och dit :P

[Mova]
0

Någon som vågat sig på en smily? =)

Linn
0

nee.. har inga pengar.. eller det är väl inte riktigt sant. tycker det är för dyrt att gå till en piercare så jag väntar på att Disk ska plocka upp sina saker efter flytten..

Linn

[Mova]
0

okej:P  visa gärna bild när den är gjord! =)

Linn
0

Oja, bilder kommer det komma. Dock kommer nog piercingen dröja.. :(

Linn

Stinko
0

Jag hade en ring i 1,2mm, rätt liten, så det var nog inte pga tyngden i mitt fall som den töjdes ut… Det var nog pga "slitage". :(

Hade velat göra om den, men vettetusan om hålet läkt ihop ännu.. Måste gå och kolla *brb*

Nej! Jag får fortfarande i en ring på 1,6mm! Och jag tog ut den för 1½ år sedan! Skrikandes

[jenkass]
0

min kompis fick sig ett impulsryck och har gjort sig en smiley nu. Hur snyggt som helst var det! Jag har aldrig sett det själv i verkligheten så därför har jag varit lite skeptisk till å göra en själv. och angående "slitaget" så hade piercaren sagt till henne att när hålet läker så fungerar den "broskknölen" som bildas som ett "stopp" så man kan pierca sig igen å få behålla smileypiercingen:) Så jag är grymt sugen nu asså! :)

Satmaran
0

Smily är så snyggt!!! Men jag skulle vara livrädd att bita av en tand när jag äter och tuggar. Skulle vara intressant att få veta hur det funkar. Kan man äta normalt eller måste man använda sig av någon speciell teknik för att inte sabba tänderna?

Satmaran
0

oups!  Fel av mig! Det var cheeks jag menade. He he, jag kan inte alla benämningar än. Ok, samma fråga men det gäller alltså cheeks ;)

mjioo
0

#46 i början kan jag tänka mig att det är lättare att råka bita i den men sen när det är läkt så byter man ju till en kortare stav just för att undvika det.. det är en vanesak, jag biter aldrig i staven i tungan längre som jag alltid råkade göra i början..