Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: frågor-och-svar
Läst 1398 ggr
[jenkass]
0

Smycke med gummiplupp

Som jag nämnt i en annan tråd så har min kompis piercat en smiley, och jag frågade ju ut henne det mesta då jag själv varit sugen nu ett tag på att göra det, och hon visade smycket och då satt det något silikon/gummi-liknande på undersidan av kulan så att inte tänderna skulle skadas. Har ni hört talas om det? Är det något dom börjat med på senare tid (jag menar, tycker det borde vara samma om man har i labret eller medusa eller liknande då plattan på vissa trycker mot tänderna oxå) jaja, en bra grej är det ju iaf! :)

mjioo
0

det har säkert funnits ett tag men inte hunnit bli så populärt, såna smycken borde ju vara snäppet dyrare.. hoppas det blir vanligare så folk inte förstör sina tänder och tandköttet..

Linn
0

Nu hänger jag inte alls med! hur ser smycket ut? Är det inte en ring hon har? Hur sitter då dessa gummi pluttarna?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

[jenkass]
0

jo hon har en ring, men det är ju en kula som syns när man ler… och på den sidan av kulan som ligger mot tänderna så var det något silikon/gummi belägg på.

Linn
0

Ok.. men snurrar inte kulan…? Det var så jag trodde att du menade men trodde inte att något sådant skulle funka..

Linn

[jenkass]
0

den flyttar väl sig om man snurrar på den. men det är ett vanligt smycke med en diamant på ena sidan. man brukar ju inte snurra runt så att diamanten lutar mot tänderna ;)

mjioo
0

kulor kan lätt snurra på sig om ringen är för löst fastklämd men om man klämmer åt den ordentligt så sitter ju kulan där den ska :)

Linn
0

finns det någon bild på en sådan kula någonstans?

Linn

[jenkass]
0

#7 det syns knappt för att det är genomskinligt. men tänk dig ett sådant smycke du har i smiley och den sidan som ligger mot tänderna där e det något gummiliknande, istället för att låta kulan ligga rakt på tänderna och kanske skada dem.

Linn
0

ok.. då vet jag nog ungefär hur det ser ut. :)

Linn